Informatie over N-Z Amerika

Dag lieve mensen,

Ik heb besloten ergens in maart-of begin april een vliegtuig ticket te boeken naar Amerika. Landen in NY.
Zo ben ik van plan naar het zuiden te reizen, waarschijnlijk ergens een autootje kopen om het land te verkennen.
Als ik in het zuiden terecht kom zou ik als de kans er is bij een sjamaan terecht willen komen die mij kan leiden.
Tot nu toe heb ik 2 vraagjes:
-Hoe is het mogelijk om langer in Amerika te blijven dan 3 maanden? Ik weet dat een gewone reispas maar 3 maanden geldig is. En toch zijn er mensen die bv. 20 maanden lang door Amerika reizen, hoe is dit mogelijk?
-Zijn er mensen die kennis hebben van sjamanisme in het zuiden van Amerika. Het hoe en waar en wanneer , die vraagjes…

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

Groeten,

Joachim:wereld:

PS: Als er mensen die tijd ook naar Amerika reizen laat het me alvast weten, alleen is alleen…

omdat Amerika een nogal onduidelijke term is graag preciezer:
bedoel je echt het continent ZUID Amerika-Brasil, Suriname, etc?
of gewoon het zuidelijk deel van het land, thans geregeerd door mr. Obama, ofwel de USA?
In het laatste geval-be je hier op het verkeerde forumdeel-dat heet, nogal verwarrend, ook Amerika, in het LANDENforum.
mensen die langer als 3 mnd verblijven:
1.hebben een tevoren geregeld visum, bvb voor studie
2.blijven illegaal langer-net zoals in NL of BE ook 1000en illegalen verblijven. zolang de pliesie je niet pakt maakt het daar nog veel minder uit als hier. Er is -heel vreemd- ook GEEN uitreiscontrole door immigration. wel heb je dikke kans dat je daarna de toegang zal worden geweigerd. en denk gewoon eens wat er gaat gebeuren als je iets overkomt…
en oh ja-je komt enkel+alleen vin aanmekring voor dat ‘‘visum waiver’’ als je een non-change ticket RETOUR of OUT de USA hebt binnen die 3 maanden-dus dat geld ben je zeker kwijt als je langer blijft. meestal worden de airtickets fors duurder vanaf rond 28/3

Gewoon even de grens over bij Canada of Mexico, en na een dagje gewoon weer terug gaan :)! Heb je na 3 maanden het land verlaten, daarna mag je er weer in en kan je weer 3 maanden blijven!

Verder, ik lees dat je een auto wilt kopen? In de VS is het onmogelijk om een auto te kopen als je niet in het bezit bent van een SOFI nummer (Amerikaanse evenknie daarvan) en een permanent adres!

Bij de ambassade in amsterdam kun je een 6 maanden visum aanvragen voor de US.
Daarna even naar canada en terug. Je kunt ook verlenging van je visum aanvragen maar even de grens over is makkelijker denk ik.
Een auto kopen is wel mogelijk als je het adres van iemand mag gebruiken.
Sofinummer is lang niet overal vereist.
Ik heb nog een camper te koop in de US die ik daar gekocht heb.