Informatie Gevraagt Guatemala!

Hoi allemaal,

In september ga ik voor 8 maanden naar Guatemala om stage te lopen. Ik verblijf dan in Guatemala stad. Ik lees en hoor veel verschillende dingen over Guatemala stad. Zijn er mensen die daar geweest zijn? en wat was jullie ervaring daarmee. Of zijn er zelfs mensen die er in die zelfde periode als mij zitten? Graag zou ik dan in contact willen komen met die personen. Mijn e-mail adres is chantie244@hotmail.com.

Adios.

Hoi,

Ik heb een jaar in Guatemala gewoond, en sindsdien ben ik regelmatig terug geweest op vakantie, de laatste keer februari 2003.
Guatemala Ciudad is absoluut niet de mooiste stad van Guatemala (daarvoor moet je in Antigua en Xela zijn), het is ontzettend druk, stoffig, veel verkeer en lawaai en soms niet ongevaarlijk. Anderzijds is ook levendig, fascinerend, gebeurd vanalles en krijg je hier wel het beste en eerlijkste beeld van hoe veel Guatemalateken leven.
Als je in het begin informeert in wel zona’s (wijken) je wel en niet zonder problemen kunt komen, niet alleen 's nachts de straat op gaat, niet opzichtig geld, juwelen, camera’s e.d. draagt, zul je waarschijnlijk geen problemen hebben. Bij mij is één keer een portemonee gestolen, dat was alles.
Luister goed naar het advies van de Guatemalteken zelf, die weten het beste wat je wel en niet moet doen.

Veel plezier!