Informatie gevraagd over primary (boarding) schools

Is er iemand hier die daar iets over kan vertellen? Over primary boys boarding schools? Ik heb Braeburn en nog een andere ( iets met Mombasa in de naam) gevonden, maar die zijn verschrikkelijk duur.
Weet een van jullie zoiets in de coastal region? Eigenlijk in Mombasa?
Ik kan op internet weinig vinden. Het gaat mn om school met eten en liefst ook slaapplaats.

Braeburn is een international school.
In Mtwapa zit Bahari Parents, boardind voor primary en kids uit de omgeving.
Furaha Academy ook in Mtwapa.
SOS Primary School in Nyali.
Misschien geen international schools, en wellicht geen websites, maar het zijn goede middenklassers voor redelijke prijzen.
Heb je hier iets aan?

Hey
Breaburn heeft wel een website, moet je ff googlen.
'k Zal mijn licht eens opsteken als ik in Kilifi ben dan weet ik misschien iets tegen dat jij ook naar Kenya komt.
Nog aant aftellen :thumbsup:

Een lijstje met scholen aan de kust:
http://www.kenyaplex.com/Schools/988-Bahari-Parents-Academy.aspx
Waarschijnlijk niet allemaal boarding schools, maar je zou ze een email kunnen sturen voor meer info, en de scholen kunnen bezoeken als je hier bent.

hmm
Ik had duidelijk nog niet goed gelezen ,wat ik schreef was al bekend :stuck_out_tongue: sorry… tis nog vroeg en ben nog aant afkicken van het vertrek van mijn zoon …

http://www.martijndenecker.info BLOG

Ha, dank jullie! Ik ga die tips uitchecken. Kijk die international schools die een paar honderd euro per seizoen kosten, die kan ik niet betalen. ''t moet voor een redelijke prijs een redelijke school zijn.

boarding school betekend toch dat de leerling er dag en nacht verblijft,
voor de periode van 3maand.
en je zoekt een school in mombasa of erbuiten?
je kan ook kijken naar een goede priveschool maar dan geen boarding.
veel kenianen sturen hun kinderen vaak naar boardingscholen gelegen centraal of in het westen van kenia men zegt dat de scholen daar van een hoger niveau zijn.

Hoi

FF een sms gepleegd met me buddy in Kilifi.

Hij zegt dat ‘‘Kibarani primary school’’ een goeie ‘‘all inclusive’’ school is.

Wel in Kilifi. Nog een reden om te stoppen in Kilifi :d

:dag:

Hee Mwende, bedankt! We gaan er aan werken, aan die chai in Kilifi:-)
Murugi, het gaat er juist om dat het kind onderdak is, onderwijs krijgt en regelmatig te eten krijgt. Daarom die boardingschool.

Mombasa eo of Lamu eo is de uitgekozen plaats omdat daar familie woont.

Boarding schools zijn ook goed omdat de leerlingen meer tijd krijgen voor bijlessen en activiteiten. Secundary boarding schools zijn vrij goedkoop ook in Uganda, en men zegt hier dat het onderwijsniveau daar iets hoger ligt dan in Kenia.
Van Bahari Parents weet ik dat de ouders vrij zeggenschap hebben over het bestuur van de school. Zo hebben ze onlangs een verbod gesteld op het fysiek straffen van leerlingen, iets wat in Kenia nog vrij regelmatig voor komt.
Het beste is toch dat je de school ook bezoekt, en ook de ouders van het kind.
Er zijn nogal wat factoren om rekening mee te houden, en een dure sschool is niet altijd de beste keus.

Ik heb gegoogled op Bahari school, maar krijg via internet niet heel veel info. Weet jij waar die school in Mombasa zit, Kenya? (welk deel?)