Informatie gevraagd over Irak

Hallo allemaal,

ik wil graag deze zomer naar Irak. Ik heb wat gezocht op het internet en las dat er al toeristen heen gaan en dat het reisadvies positief is (alleen niet-essentiële reizen worden afgeraden, mijn vakantie vind ik behoorlijk essentieel :)).

Heeft iemand ervaringen met Irak? Of is iemand er onlangs geweest? Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen.
Zo ben ik onder andere benieuwd of ik met een auto een rondreis kan maken, of ik als vrouw alleen kan reizen, hoe ik aan een visum kom, hoe de prijsstandaard is en of ik gebieden moet ontzien.

Ik hoop iets te horen!

Voor Iraaks Koerdistan heb je geen visum nodig. Mensen vinden het leuk Westerlingen te ontmoeten. Ik zou de rest van Irak links laten liggen (gevaarlijk) en ZEKER niet naar Mosul en Kirkuk gaan!

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor de tip! Ik denk dat ik dan maar voor Iraaks Koerdistan ga. Omdat het niet een heel groot gebied is zit ik eraan te denken de reis te combineren met Turkmenistan.

Vertel eens, heb je iets met politiek of vrouwenrechten of… ik ken nog wel een paar interessante luitjes in Arbil/Hewler.

Via Wereldwijzer app

Ik ben vooral geïnteresseerd in de Islamitische cultuur en politiek. Natuur is mooi maar mensen zijn mooier. Palestina en Syrië zijn mijn topbestemmingen tot dusverre, ik kan er niet echt de vinger op leggen wat nu precies mijn fascinatie is . Daarnaast wil ik graag ‘pionieren’. Heb jij misschien nog tips voor mij? Zo te lezen heb jij al heel wat mooie reizen gemaakt.

Ik ken iemand die je zal interesseren. Stuur je een pb

Via Wereldwijzer app

Oh, shoot, ze doen moeilijk bij Wereldwijzer. Ik heb al zowat hele mailbox leeggemaakt, toch mag ik geen berichten versturen. Wat is je emailadres?

Via Wereldwijzer app

[Mailadressen zijn niet toegestaan.]

bedankt voor je hulp!

@RosaArbil, premiumaccountje nemen, dan heb je grotere inbox om berichten te ontvangen/versturen

Ik krijg de hEle tijd berichten dat mijn mailbox “vol” zit. Haal er dan weer en weer en weer 1 of 2 berichten uit, en tOch elke keer weer die meldingen! Heb er nu welgeteld nog 2 berichten in staan! Was NB jArenlang beheerder hier.

Via Wereldwijzer app

Heb je ook je outbox/verzonden items geleegd?

Dat kan niet op de iPhone. Ik zal het op de pc proberen. Als dit kan: sorry, Wereldwijzer!

Via Wereldwijzer app

Oh, toch wel! Sorry, Wereldwijzer! Wat mij betreft, kunnen bovenstaande berichten worden verwijderd!

Via Wereldwijzer app