Beste mensen,
Ik ben van plan om vanaf begin september 3 maanden stage te lopen voor mijn masteropleiding in Jakarta. Ik studeer internationale betrekkingen en vanuit de universiteit wordt er helaas niets geregeld m.b.t. stage in Indonesie. Ik moet dus zelf zowel stageplek als huisvesting regelen en heb derhalve enkele vragen hierover. Hopelijk zou iemand mij kunnen helpen!
-
Heeft iemand al stage-ervaring opgedaan in Jakarta (of elders op Java) dat binnen het kader van internationale betrekkingen valt? (bijv. NGO’s, VN, ambassade etc), zo ja, is het dan mogelijk dat ik enkele vragen (via mail o.i.d.) kan stellen?
-
Heeft iemand ervaring met huisvesting in (en rondom) Jakarta? Welke agencies hanteren bijvoorbeeld schappelijke prijzen voor studenten voor een redelijk appartement? Wat zijn eigenlijk de gangbare prijzen voor (studenten)appartementen? (niet gedeelde appartementen overigens) Welke buurten zijn aangenaam en veilig om te wonen?
-
Ik heb elders gelezen dat Jogyakarta vele malen gezelliger, goedkoper en aangenamer is om te wonen/stage te lopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoop dat iemand hier op het forum tijd en zin heeft om mijn vragen te beantwoorden. Andere suggesties zijn uiteraard van harte welkom.
Alvast hartelijk dank!
Groetjes,
Suzanne R.