hallo,
wij willen in maart naar jakarta en zoeken voor 3 a 4weken een woning,
het liefst in jakarta zuid. de prijs dat we in gedachten hebben is max. 3miljoen, wie o wie kan ons helpen?
hartelijk bedankt alvast!!
mvg,
rubs & bill
Jakarta Selatan (Zuid) gaat een beetje moeilijk.
En zeker als het een woning betreft .
Appartementen zijn makkelijker , je hebt verschillende 1-2 kmr app. in Jakarta West (Jakarta Barat) of Jakarta Utara (Kelapa gading).
Ik dacht dat iemand / een medelid het over Apartemen Kelapa Gading (niet in Zuid) had verteld .
De meeste appartementen zijn vaak voor langerte termijn verhuurd , vaak minimaal 1 jaar , vooruit te betalen.
Om een idee te geven , hier een site.
Je kan de persoon een mail sturen.
Tip: probeer via google :
**sewa apartemen Jakarta selatan
**
hooooi thx voor je reply,
het maakt voor ons inprincipe niet uit of het een appartement, huis, guest house & ect is.
als het in jkt zuid moeilijk is mag het ook ergens anders wezen hoor, via google krijg ik honderden adds en raak een beetje door de war.
ik dacht doe ik het op deze manier
thx again
Een medelid **(clair 74 )**heeft ergens in Kelapa Gading een app. gehuurd , bij haar ouders.
Ik dacht dat het 150 euro per maand was (stand vorig jaar).
In Jakarta Barat (Kyai Tapa) verhuren ze per half jaar .
Eigenlijk heb je in jakarta een paar appartementen komplexen die perdag/week-maand verhuurd worden .
Een goede locatie is Jakarta Barat , dicht bij Taman Anggrek Mall
Of bij Salemba , relatief centraal gelegen .
Ik zelf heb vorig jaar 4 dagen gebivakkeerd bij kost2-an(studenten kosthuis) , ongemeubileerd (optie voor 2 weken).
Betaalde perdag 60.000 rp (4 euro).
Bij mijn volgende bezoek ga ik weer in Jakarta Barat zitten , voor 100.000 rp perdag inclusief kleine was (gewassen en gestreken).Ik heb het via via gekregen.
Had toen bij de beheerder gevraagd of ze aan mijn “vrienden” uit Nederland ook willen verhuren , maar dat willen ze niet.Probeer maar in Kelapa Gading , Salemba , ik dacht ook in Gajah Mada buurt (centrum) en Jakarta Barat (in de buurt van Taman Anggrek Mall) .
Je kan bellen , je kan mailen.
Apartemen Disewakan Harian/Bulanan/Tahunan Gloria Apartment – Studio – Furnished
Apartment Name: Taman Gloria (Gloria Apartment)
View/Floor : view city/10th floor
Size : 29 m2
Bedroom : studio
Bathroom : 1
Condition : fully furnished/semi furnished
Facility : swimming pool, minimarket, laundry, security 24 hours, access lift with secure data per floor
Additional Info : near to Trisakti University, Untar, Ciputra Mall, Taman Anggrek Mall, bus station, busway station, 15 minutes to tol gate and airport
Rent Charge : 18.400.000-20.800.000/year
Contact Number : 021-5634717/ 021-93188138/ 021-99714949
Email : [EMAIL=“lsoetrisno@yahoo.com”]lsoetrisno@yahoo.com
**Mss kan je onderhandelen , per maand huren **
Heb mijn bril maar even afgezet, is het pamili SA?
hoi Surya,
zo iets zochten wij ook 100k rp perdag inc. kleine was zou lekker wezen.
groet
bill & rubs
Het is bij een kost kost-an ( een " studentenhuis" ) . Zit waarschijnlijk in Jakarta Barat (in de buurt van 3 of 4 universiteiten en 2 Malls) .
Heb ik nog niet gezien , kreeg via via (zuster van een vriend) .
Wat grappig is , mijn kleine was , ondergoed ,handdoek , overhemd kan dagelijks gewassen en gestreken worden , gratis.
En eten kan je laten halen of als je in een nieuwe “huis” zit , hebben ze een eigen kleine cafetaria . Voorzien van alle gemakken , airco,internet etc .
De probleem is ze zijn huiverig om tijdelijk te verhuren aan buitenlanders(toeristen) .Ik heb bij de de vorige adres (60.000 rp) ook gevraagd of ik mijn “vrienden” uit Nederland mag doorsturen.
Kennelijk heeft dat mee te maken met de vergunningen etc .
Ik zelf kan overal terecht omdat ik Indonesier ben , qua uiterlijk en paspoort ben ik Indonesier.
Een blanke toerist valt gelijk op .
Kort en goed, alweer heeft SA hier gebakken lucht als voorlichting gegeven aan akb2k. Eerst lekker maken en dan vertellen dat het uiteindelijk (bijna) niet mogelijk is om in zo’n kost-kostan te verblijven. Eerst moet je je haren zwart verven, je voor de vakantie maanden lang eerst in een zonnestudio je gezicht laten bruinen en vervolgens de Indonesische nationaliteit aan gaan vragen. Een ander vereiste is natuurlijk ook, om de geloofwaardigheid te vergroten, een intensieve taalcursus Bahasa Indonesia te gaan volgen. :vak02: Prettige vakantie akb2k. :zon02:
Er zijn nu eenmaal in Jakarta plaatsen met bordjes waarop staat
“Alleen voor honden en Surya Atmadjaas”
In de opgeven site staat :
[ul]
[li]Rent Charge : 18.400.000-20.800.000/year[/li][/ul]
21.000 .000 per jaar , per maand ongeveer 1.750.000 .
Dat is bij "proffesionele " verhuurders.
De gemiddelde verhuurders willen vaak** minimaal 6 maanden** verhuren.
In sommige flats doen ze ook per dag of per week ,alleen komt de huur duurder uit.Kwestie van onderhandelen.
Het staat duidelijk geschreven :
**Apartemen disewakan **: harian (per dag) , bulanan (per maand) , tahunan.
In Jakarta Barat in de buurt van Taman Anggrek Mall heb je veel van die proffesionals en kost2-an.In andere stadsdelen , Noord, Zuid en Oost heb je ook diverse appartementen of kost2-an.
De Kost kost -an (een “studentenhuis” en waarschijnlijk met een andere soort vergunningen )is niet dezelfde als de flats van de advertenties .
Vorig jaar betaalde ik 60.000 rp **(kaal **) voor 1 week, met optie van 2 weken .
Toen ik plotseling weg moet (naar Padang) krijg ik 3 dagen huur terug .
Wordt het niet eens tijd dat je naar Indonesia gaat om je geheugen wat op te frissen, die laatste drie weken is toch al weer een jaar geleden. Je kan toch niet op jeugdherinneringen aangevuld met informatie van het internet bijeen gestolen blijven teren.
whahahaha@Eerst lekker maken en dan vertellen dat het uiteindelijk (bijna) niet mogelijk is om in zo’n kost-kostan te verblijven.
maar mijn vriend is pinda en heeft een indo paspoort dan moet het wel mogelijk zijn toch??
meer suggesties zijn welkom!!!
Kalau begitu semuanya bisa diatur.
Nanti saya tanyakan lagi .
Soalnya atau biasanya menurut T.S.T prinsip.
Vrije vertaling :
Als het zo is kan men altijd ritselen , pardon , regelen.
Ik zal verder navraag doen.*
Meestal wordt het gebaseerd op T.S.T (Tau Sama Tau-Ons kent Ons ) principe
- Ik heb via de zuster van mijn Amsterdamse vriend gekregen , voor mijn aanstaande reis naar Jakarta.Hij zit nu in buitenland .
Meestal gaat het op basis van vertrouwen , vriend van een vriend of zoiets . Je weet hoe het daar gaat.
Maar je kan ook proberen bij die “proffesionele” verhuurder van die site.
E-mail en telefoon staan ook vermeld.
Weet je waarom het iets moeilijker is ?
Omdat bij een kost2-an waar " gewone" studenten wonen iets strenger zijn qua " samenwonen" , logeren van niet getrouwde stellen .
Ondanks dat Jakarta modern is en het is nu 2010 , bestaat er nog steeds bepaalde huisregels .
In een grote appartementen komplex met veel " buitenlanders" valt het niet op.
In mijn vorige kost2-an staat ook met koeieletters dat het verboden is om een dame op je kamer te hebben of ontvangen.
Als je vriend Indonesisch is zal hij kunnen beamen dat er bepaalde ongeschreven spelregels zijn .
Natuurlijk is het dan mogelijk, zeker als je student bent. Maar… volgens SA geen dames bezoek…:dag: en zeker niet door een orang Belanda al dan niet goreng. :lol: