Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor het bekijken van dit topic.
Eerst iets over mijzelf.
Ik vertrek binnenkort naar Indonesië. Ik heb daar een baan gevonden als piloot voor Lionair. Ik blijf er zowiezo 2 jaar, misschien langer maar dat weet ik nog niet zeker. Ik word gestaioneerd op Soekarno-Hatta Airport in Jakarta. Ook krijg ik een appartement toegewezen in Jakarta, daar hoef ik me dus gelukkig geen zorgen over te maken. Nu komt daar natuurlijk wel een hoop bij kijken en heb ik een aantal vragen waar ik niet uitkom.
Uiteraard heb ik het forum al doorgespit maar helaas nog geen antwoorden kunnen vinden op mijn specifieke vragen, óf de topics zijn al dermate oud dat ik niet weet of het nog relevant is.
Hieronder een aantal vragen onder elkaar en nogmaals, bedankt voor al jullie hulp.
Hoe zit het met de AIVD, ik hoorde dat het moeilijk kan zijn een verklaring
-
omtrend gedrag te krijgen indien je emigreert naar Azië?
-
Zoals ik zei krijg ik een appartement toegewezen in het centrum van Jakarta, mocht ik willen verzhuizen i.v.m. de drukte in de stad e.d. tot net buiten Jakarta (geen kids dus in de buurt van een school is niet nodig), hoe liggen de prijzen daar. Ik lees een hoop verhalen waarbij een normaal huis 400 USD kost maar ook verhalen van 3000 USD per maand. Wat is juist en hoe kan ik dit het beste aanpakken, denk aan Makelaars, vastgoed handelaars etc. etc.
-
Is het verstandiger om daar een auto te kopen of om mijn huidige te verschepen? Ook daar lees ik veel verschillende verhalen/prijzen over.
-
als laatst, waarschijnlijk een héle domme vraag :retard:. Hoe zit het met uitschrijven. Wat als ik nu b.v. een verkeersboete krijg of een vuilnisheffing op het adres in NL, die ontvang ik dan natuurlijk nooit. Hoe ga ik daar mee om.
Bedankt voor jullie reacties!!
Groeten Wouter