Info Peru juli 2017

Hoi

Wij zijn een koppel dat deze zomer, juli 2017 naar Peru trekt voor 3 weken. Ik lees overal dat juli het hoogseizoen is en mits wij geen ervaring hebben in Zuid-Amerika, toch even een vraag hoe het hoogseizoen daar beleefd wordt.

• Lima - Huarez: een nachtbus op voorhand reserveren of kun je daar reserveren om de dag erna te vertrekken?
  • Huarez trekking dachten we daar te boeken of ook beter op voorhand?
  • Huarez - Cuzco: we dachten een binnenlandse vlucht te nemen, op voorhand te boeken of ter plaatse?

Cuzco en omgeving:
-slaapplaats Cuzco op voorhand of ter plaatse? Ik lees overal dat er veel volboekt is in juli.
-de incatrail gaan we niet doen, maar we willen wel naar Machu Pichu. Met de trein of de bus?
Voor de trein lees ik dat je die ook al 2 weken op voorhand moet boeken?
Met de bus dacht ik eerst naar het noorden te rijden Pisac, dan richting het westen las salineras en dan Ollantaytambo. Kunnen we vanuit daar ook gemakkelijk aan aguas calientes komen om Machu Pichu te bezoeken. en d eterugweg misschien ook in stukken met de bus of beter met de trein?
-Moeten we een ticket voor Machu Pichu ook op voorhand kopen?

Van Cuzco naar Nazca
-Dit lijkt ook een lange en moeilijke weg om met de bus te gaan of valt dat wel mee? Opties?

Onze gewoonte is om zo weinig mogelijk vast te leggen zodat we wat bewegingsvrijheid hebben, maar we willen Machu Pichu echt wel gedaan hebben, nu we er toch zijn :wink:

Hopelijk kan iemand ons adviseren
Grts

De heenreis hadden wij een tijdje op voorhand geboekt via internet. De terugreis een dag op voorhand, er zijn verschillende maatschappijen. Dus dat moet waarschijnlijk wel lukken. De heenreis deden wij overdag, de terugreis 's nachts.

Welke trekking dacht je juist te doen? Je kan er daar heel veel doen. Van dagtrips tot trekkings van een paar weken.

Als je inspiratie wilt opdoen kan je hier foto’s en informatie vinden van mijn reis 2 jaar geleden:
http://www.nielsreizen.be/reizen/peru-2015/

Het waren veruit mijn mooiste trekkings die ik al gedaan heb. Waanzinnig mooi! :slight_smile:

Hoi Niels

Merci voor de comment.

Wij wouden eventueel de santa cruz trek doen. Dat is een deeltje van wat jij ook hebt gezien. Jouw foto’s zien er alvast super uit!

De Santa Cruz trek heb ik niet gedaan. Maar dat is wel een populaire en relatief korte trekking. Dus die zou je eventueel in Huaraz nog kunnen regelen denk ik als je er een paar dagen op voorhand bent. 2 jaar geleden hadden de gidsen echt vrij weinig werk zei onze gids toen, zelfs in juli.

Mocht je een dagtocht willen doen NA je al geacclimatiseerd bent zou ik Lago 69 aanraden. Misschien wel de mooiste plek waar ik ooit geweest ben. :slight_smile:

Machu Picchu raden wij altijd met de trein aan.
Ik hoorde reeds van verschillende reizigers dat het met de bus heel oncomfortabel is en het duurt enorm lang voor je er bent… Daarvan dat wij dit niet aanbieden. Indien je absoluut low budget wilt gaan, is dit wel een goed alternatief.

Tickets voor Machu Picchu moet je van tevoren kopen. Je kan niet naar Machu Picchu gaan en aan de ingang een ticket kopen.

Van Cusco naar Nasca kan niet anders dan met de bus, er is geen luchthaven daar!

Veel plezier!

Star Peru biedt 3x per week (di/do/za) een vlucht van Cuzco (CUZ) naar Pisco (PIO) en dan nog een stukje met de bus :slight_smile: Of je met Star Peru moet vliegen is natuurlijk een tweede…

Van Pisco is nog enkele uren met de bus naar Nasca he… Nasca heeft geen luchthaven.

Je hoeft inderdaad niet met Star Peru te vliegen. Het kan ook met LAN of Peruvian Airlines of…
Wij reizen altijd met Star Peru :slight_smile: Zij maken bijvoorbeeld geen onderscheid tussen buitenlanders en Peruanen qua prijzen…

Hallo,

Ik zit er ook aan te denken om naar Peru te gaan. In juli, dus kort dag om eea te regelen. Is het makkelijk om daar spontaan dingen/tripjes te regelen? Is backpacken daar goed te doen?

Backpacken is er zeker goed te doen.

Ook de meeste zaken kan je er gewoon ter plekke, last minute boeken.

Alleen is juli volop hoogseizoen en moet je soms (steeds vaker) wel flexibel zijn qua data…
Daarom raden wij in deze periode wel aan om wat van tevoren te boeken als je een strak reisschema hebt.

Veel plezier!

Top, bedankt voor de info
hoe zit het met de koude daarboven is noodzakelijk om thermisch ondergoed ter voorzien, of valt dit wel mee?
zullen rond de 3850M slapen.
Heb nog op deze hoogte geslapen in Ladakh,en daar was het eigenlijk helemaal niet nodig.

In juli is thermisch ondergoed zeker aangeraden in de Andes. S nachts liggen de temperaturen namelijk rond het vriespunt.

Veel plezier!

Een erg goede slaapzak met (goedkoop) thermisch ondergoed was voldoende voor mij. Wij hebben toch wel ongeveer -15 °C gehad tijdens sommige nachten op onze Huayhuash trekking. Dus opstaan met jas, muts, handschoenen en sjaal (ook 's avonds) en van zodra je in de zon kon wandelen in korte broek en T-shirt. :zon02:

Toch een kleine nuance: Nasca heeft wel degelijk een vliegveld(je), het is hiervandaan dat alle rondvluchten boven de Nasca Lijnen vertrekken. Waarschijnlijk wordt er bedoeld dat er daar geen binnenlandse/international vluchten landen, wat best mogelijk is, want het is best een klein vliegveldje.

Yohani:wereld:

Natuurlijk, dat bedoelde ik ook :slight_smile:

He Nuco,

Fijne vakantie! Ben je al bij Machu Picchu geweest? Heb je iets gemerkt van de “nieuwe regels”? Verplicht met gids en slechts een dagdeel mogen rondlopen.

Zou jij aanraden om in de ochtend of in de middag te gaan? Ik ga volgende maand pas :slight_smile:

Groetjes,
Evy