we (3 p.) gaan in juli '10 oa. ook naar Ambon, dus naarstig op zoek naar de voordeligste tickets. Vandaar voorlopig deze vragen (voor het gemak genummerd):
1-nu of wachten tot in 2010 met boeken van tickets?
2-vanuit Ned. tickets boeken naar Ambon of pas als je in Jakarta bent? hoeveel tijd heb je hiervoor nodig?
3-hoeveel kost gemiddeld retour-ticket jakarta-makassar-ambon?
>>>
4-wie heeft ervaring met Turkisch Airlines
5-welk reisbureau heeft een goeie pakket (a’dam-jakarta-ambon) aanbieding?
6-hoe reis je het beste van Ambon naar Banda?
7-wordt transfer naar Ambon duurder als je besluit in Makassar 2 dg. te blijven?
8-welk hotel in Ambon is het beste? :vak02:
9-welk hotel/accomodatie in Banda is het beste?
Vraag 2, het is vakantietijd dus druk en zijn tickets duurder. Ik heb wel eens een enkel Surabaya – Ambon voor 600.000 Rp gekocht (febr. jl), overmorgen vlieg ik voor 1,2 miljoen.
Vraag 6 Merpati vliegt 1x per week naar Banda, klein vliegtuig Casa 212 voor 20 passagiers, altijd vol. Pelni vaart met 2 schepen (Ciremai en de Bukitsigantung) naar Banda v/a Ambon. Bij aankomst meteen boeken, als je geluk hebt gaat er snel een schip. Je kan altijd mee als ekonomi passagier.
Vraag 7, ja natuurlijk, maar dat zal geen fortuin zijn.
Vraag 8,weer een persoonlijke kwestie, Mutiara is het duurste dus dat zal je wel bedoelen
Vraag 9, ik heb in Guesthouse Mutiara gezeten, vooral het eten was voortreffelijk. 4 kamers. Ik ga natuurlijk niet " het beste" zeggen, want in de korte tijd ga je niet alles onderzoeken, de keuze is echter beperkt.
Zo ik heb weer eens wat vragen beantwoord, ik hoop dat het niet al te negatief wordt bevonden.