Van Ambon naar banda eilanden

hallo allemaal,

Deze zomer gaan wij 1 maand naar indonesie, we zitten er aan te denken om naar de banda eilanden te gaan. Het lukt mij alleen niet echt om informatie te vinden over hoe daar te komen.

Wat ik wel begrepen heb is dat er vluchten gaan (via makassar) naar Ambon. maar hoeveel zijn dit er per week/ per dag?. vica versa
Eenmaal op Ambon, hoe kom je dan op de Banda eilanden? gaan er regelmatig boten? heoeveel per week/ dag? Of moeten we zelf een boot charteren? wat zijn de kosten (in beide gevallen? en hoe lang is het varen? De LP is hier niet echt duidelijk over.

Als we niet naar de Banda eilanden gaan, gaan we naar de Togean’s.
waar zouden jullie voor kiezen met ca 2 en een halve week voor de eilanden ter beschikking? Ik heb een duikbrevet maar kan vaak maar 1 keer duiken omdat ik daarna standaard verkouden word. Het zal dus vooral snorkelen worden.

Ik hoop dat hier iemand is die (liefst uit ervaring) meer kan vertellen.

Sanuk lees hier voor een aantal antwoorden…

Bedankt voor de tip! maar ik heb toch nog een vraagje. Hoe lang doet de boot er over?

Kijk maar op deze website.

De Pelniboot van Ambon naar Banda Neira doet er ongeveer 8 uur over.

Van een doel zonder aktie kun je ook dromen en hoe…:dag: Overigens jullie reisgeschiedenis is buitengewoon indrukwekkend te noemen, vandaar mijn opmerking over dromen…

Dankje, ik herken het torentje van Bukettingi, ook niet mis om daar geweest te zijn!!

Groet uit Italie :dag: