info gevraagd over verlengen visum op korte termijn

Hoi!

Hulp gevraagd!

mijn visum voor Zuid Afrika gaat over een kleine week vervallen. Ik had gedacht dat ik makkelijk een visarun zou kunnen doen voor de verlenging / vernieuwing, maar dat is schijnbaar al een paar jaar niet zo makkelijk meer.
Heeft iemand meer informatie hierover?

Ik ben te laat voor de officiele weg…dan had ik een maand geleden verlenging moeten aanvragen bij Home Affairs in Port Elizabeth.

alle hulp/info is welkom!

alvast bedankt!

nanine

Je kan net via de offiele weg proberem, maar kost tijs, en borderhoppen is heel wat jaren niet meer mogelijk. Alleen kan je het via Zimbabwe route proberen. Dat is nog de enige moelijkheid. Je met daar dan zeker een paar dagen blijven. Anders gewoon op tijd naar huis. Ga je later dan moet je een boete betalen r 1000,00 op het vliegveld. En je krijgt een aantekening. Dus bewaar de betaling. En je krijgt een stempel in je paspoort.

Hoi Nanine,

Een verlenging bij de Home Affairs dient minimaal 30 dagen voor het verlopen van je huidige visum aangevraagd te worden. Tenzij je een goede reden kunt opgeven waarom de aanvraag op het allerlaatste moment gedaan wordt.

Mijn advies luidt om een korte brief te schrijven waarin je bijvoorbeeld uitlegt dat je langer dan 90 dagen in Zuid Afrika zult verblijven, maar dat je dit pas onlangs hebt besloten. Met deze brief en alle gebruikelijke documenten (www.capetownrocks.nl/nieuws/toeristenvisum_zuid_afrika) ga je naar de Home Affairs. Gedurdende de behandeling van de aanvraag is het toegestaan om in Zuid Afrika blijven.

Borderhoppen zou ik persoonlijk niet doen.