Wij gaan in juni naar Marina Royal Palace in Duni, Bulgarije.
De dichtsbijzijnde plaats is Sozopol.
Wij houden ook van markten, en nu is mijn vraag; is er in de omgeving ook een markt of zijn wij aangewezen op de stad Bourgas.
Weet iemand ook wanneer de evt. markten zijn.
Bedankt Kai voor je reactie.
De site had ik inderdaad ook al gevonden, maar ik wilde toch een reactie horen van mensen die al in Duni of Sozopol geweest waren.
De omgeving van Zonnenstrand en Nessebar is ons wel bekend.
Dus wie weet reageert er nog iemand.
Is het echt zo dat de omgeving niet geschikt is voor mensen die slecht ter been zijn?
En weet iemand hoe we dit het beste kunnen omzeilen om toch nog iets van de omgeving te genieten.
Gaan er op korte termijn nog mensen naar Bulgarije.
Of zijn er al mensen terug.
Wij gaan 5 juni. Ik hoop dat het weer dan redelijk warm is en geen regen.
Wij vliegen met Transavia, maar weten nog niet exact de vertrektijden.
Vlgs het reisbureau, onder voorbehoud, is de tijd 17.15 uur.
Wij gaan 4 juni voor de 2e keer naar Duni.
Vorig jaar hebben we het heel erg naar onze zin gehad in Marina Royal Palace
Nu is mijn vraag:question: : Wij hebben op de terugreis op 18 juni vanuit Bourgas een tussenlanding in Varna.
Weet iemand of je dan het vliegtuig mag verlaten of moet je al de tijd in het vliegtuig blijven zitten.
We vliegen nl. met ArkeFly.
Hallo. Ik kom al jaren in Bulgarije en kan je dus heel eerlijk adviseren om zeker GEEN auto te huren. De Bulgaren rijden als kamikase piloten, met andere woorden heel gevaarlijk. Niet doen dus. Neem een taxi en maak goede afspraken over de prijs.
De vraag van wereld bewandelaar was al weer van 4 jaar geleden, maar misschien heeft iemand anders nog wat aan de info.
Auto rijden in Bulgarije is inderdaad een bijzondere ervaring, wegen vol met gaten tot wel zo’n 20 cm diep, met 100+ km/uur zich van een berg afstorten Lada’s, op de weg opduikende koeien en honden, rijden met het dubbele van de maximaal toegestane snelheid … Het is allemaal niks bijzonders daar.
Ik vond het geweldig, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel anderen wat te spannend is.
Sofia is behoorlijk druk met verkeer, maar je kunt daar voor een prikkie een taxie nemen. Die dingen rijden op methanol en voor een tientje rijden ze je de hele stad door. Parkeren is ook veelal gratis, of bijna gratis, zelfs op top locaties als de Sofia Mal
Echter in de badplaatsen aan de zwarte zee, zoals Sunny Beach is nauwelijks parkeerruimte, je betaald daar 10 Euro per dag voor een plaatsje op een bewaakt terreintje.
Bij lokale autoverhuurders kun je voor hele leuke tarieven terecht, let wel goed op wat er verzekert is en wat niet, zoals diefstal risico en eigen risico bij schade en schade aan de onderkant/wielen. Ook de borg verschilt enorm van verhuurder tot verhuurder.
Ga je naar het zuiden van het land tegen de Griekse grens, huur dan een auto met 4 wiel aandrijving, de toestand van de wegen daar is onbeschrijfelijk, net als de armoede trouwens…