Info gevraagd emigratie Namibië

Hoi,
Mijn vrouw en ik (vooral ikzelf) zijn verliefd geworden op het Afrikaanse continent. Met name Namibië heeft onze harten gestolen. We zitten al een tijdje met het idee om daar naar toe te emigreren om er een guesthouse te beginnen (opbouwen of overnemen). Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar informatie mbt de toelatingseisen en de verschillende vergunningen, maar het is nogal moeilijk te vinden. Het is geen alledaags emigratieland. Hebben ook aan Zuid-Afrika gedacht, maar vinden de hoge kosten van het business-permit toch iets te ver gaan. Heb contact gehad met het Namibische consulaat (wat maanden heeft geduurd voordat ze reageerden), maar die verwezen me door naar het Ministerie van Handel en Industrie. Tot op heden nog niets van ze gehoord. Weet natuurlijk dat het in Afrika sowieso nooit snel verloopt. Misschien dat iemand ons hier meer kan informeren over de toelatingseisen/ vergunningen.

Hallo, Ken je onderstaande website?
http://www.namibia-1on1.com/namibia-immigrationA.html

Wij gaan zelf in Juni naar namibie, en ik weet uit blogs en informatie van anderen dat het niet gemakkelijk is om een verblijfvergunning / werkvergunning krijgt in namibie, veel geld is niet altijd een hulp, wel als je iets begint en daarbij verschillende locale mensen aanneemt.
Veel succes.

1 like

Die site kon ik nog niet, bedankt hiervoor! Zal zeer zeker de betreffende documenten downloaden. Gaan jullie in juni emigreren naar Namibië of op vakantie?

Wij gaan in juni voor 3 maanden in windhoek wonen, en daarna beslissen we of we er voor enkele jaren willen blijven.

[quote=“HenGom1974, post:1, topic:83106”]

Hoi,
Mijn vrouw en ik (vooral ikzelf) zijn verliefd geworden op het Afrikaanse continent. Met name Namibië heeft onze harten gestolen. We zitten al een tijdje met het idee om daar naar toe te emigreren om er een guesthouse te beginnen (opbouwen of overnemen). Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar informatie mbt de toelatingseisen en de verschillende vergunningen, maar het is nogal moeilijk te vinden. Het is geen alledaags emigratieland. Hebben ook aan Zuid-Afrika gedacht, maar vinden de hoge kosten van het business-permit toch iets te ver gaan. Heb contact gehad met het Namibische consulaat (wat maanden heeft geduurd voordat ze reageerden), maar die verwezen me door naar het Ministerie van Handel en Industrie. Tot op heden nog niets van ze gehoord. Weet natuurlijk dat het in Afrika sowieso nooit snel verloopt. Misschien dat iemand ons hier meer kan informeren over de toelatingseisen/ vergunningen.[/

Hallo,

Ik las jullie berichtje net. Wij zijn vorig jaar druk bezig geweest om naar Namibie te gaan emigreren om daar een gamefarm over te nemen. Wij zijn toen naar de emigratie beurs geweest en daar hebben we veel informatie vandaan kunnen halen. Dit jaar is die beurs weer, ik geloof op 12 februari. Bij ons is het helaas niet gelukt omdat het financieel niet mogelijk bleek maar het blijft onze droom en wie weet lukt het ons ooit wel.
Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat het jullie wel gaat lukken!

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Namibie en heb daarom het boek Solitaire van Ton van de Lee gelezen. Hij heeft iets dergelijks in Solitaire opgestart en heeft daarover een fantastisch boek geschreven. Je kunt hem eventueel via facebook bereiken. Gr. Annejet

Hi Arnoud,
beetje late reactie, maar ben inmiddels vader geworden en heb weinig tijd gehad.
Jammer dat het voor jullie (nog) niet haalbaar was. Wij moeten ook nog maar afwachten of we het financieel op kunnen brengen. Proberen nu toch zoveel mogelijk te sparen, maar we willen wel iets kleiner dan een gamefarm beginnen. Alhoewel dat een nog grotere droom ook van ons zou zijn, maar ook niet haalbaar. Maar goed dat je kunt blijven dromen! En wie weet of ooit die droom werkelijkheid gaat worden… We zijn trouwens enkele jaren geleden naar de emigratiebeurs geweest, maar we hadden er toen weinig aan. Voor Namibie waren geen stands, alleen Zuid-Afrika en algemene emigratie-informatie. Bedankt voor je berichtje en veel succes verder met jullie toekomstige plannen!

Hi Annejetje,
Dat zijn voor jou ook leuke vooruitzichten!
Dat boek Solitaire is inderdaad een geweldige mooi boek (net als de afrikaanse weg, ook van Ton). We zijn er zelf ook geweest en hebben daar ook overnacht. Alleen is het al een tijdje geleden dat het door Ton mede opgezet is geworden en zijn inmiddels al veel dingen verandert. Vooral qua toelatingseisen. Goed idee om hem via facebook te benaderen, wellicht is hij ook op de hoogte van de huidige regels. Veel plezier met je reis naar Namibie!

Hi Arnoud,
beetje late reactie, maar ben inmiddels vader geworden en heb weinig tijd gehad.
Jammer dat het voor jullie (nog) niet haalbaar was. Aangezien jullie toch al een heel traject afgelegd hebben, wat waren voor jullie de eisen? Kan zelf nl niet vinden wat het kost om bv een business-permit te krijgen. Heb een keer gehoord van B&B-eigenaars in Windhoek, dat destijds de vereiste was dat men minimaal een ton (in euro’s) moest investeren. Kon ook in de vorm van een hypothecaire lening, zolang het maar bij een Namibische bank zou zijn. Wij moeten ook nog maar afwachten of we het financieel op kunnen brengen. Proberen nu toch zoveel mogelijk te sparen, maar we willen wel iets kleiner dan een gamefarm beginnen. Alhoewel dat een nog grotere droom ook van ons zou zijn, maar ook niet haalbaar. Maar goed dat je kunt blijven dromen! En wie weet of ooit die droom werkelijkheid gaat worden… We zijn trouwens enkele jaren geleden naar de emigratiebeurs geweest, maar we hadden er toen weinig aan. Voor Namibie waren geen stands, alleen Zuid-Afrika en algemene emigratie-informatie. Inmiddels dus wel? Bedankt voor je berichtje en veel succes verder met jullie toekomstige plannen!