Inenting tegen gele koorts?

Wij gaan eind augustus naar Gambia en wij horen verschillende berichten over een (verplichte) inenting tegen gele koorts:mad:.
Kunnen de Gambiagangers licht in de duisternis brengen en ons vertellen of zij ook ingeent zijn tegen gele koorts toen ze naar Gambia gingen?
>>>

Verplicht is helemaal niets, maar niets aan antiprofylaxe doen is spelen met je gezondheid of zelfs je leven.
Wees verstandig en maak een afspraak bij de GGD, laat je daar voorlichten en zorg voor de nodige inentingen en een recept voor malarone tegen malaria. Eén prik van een mug kan je je leven kosten, en ik spreek uit ervaring.
Maar zoals gezegd, je bent zeker nergens toe verplicht…

Groetjes,
Erwin

Maar mbt de gele koorts… :wink:
Vaccinatie tegen gele koorts is voor Gambia alleen verplicht als je in de zeven dagen voordat je Gambia binnenkomt in een gele koorts land bent geweest.

ik zou zoiezo voor een vaccinatie tegen gele koorts, (en hepetitus A en B ) gaan.
oke het kost nu even geld, maar dit zijn vaccinaties die 10-15 jaar (en na titer bepaling vaak de rest van je leven mee gaan) ik heb er al vele malen profijt van gehad.

en wat 3Rwin natuurlijk ook aangeeft, niks is zo belangrijk als je gezondheid!

en na een uitstapje naar Fathalapark in Senegal ben je dus eigenlijk verplicht tegen gele koorts ingeënt te zijn. Hoewel wij niet gecontroleerd zijn overigens.