Gele koorts vaccin

Hoi allemaal.

In september vertrek ik voor een maand naar Cambodja. Ik heb me geïnformeerd over vaccinaties, maar heb toch nog een specifieke vraag. Mijn huisarts is niet zo thuis op vlak van reisgeneeskunde, dus ik dacht: ik zal hier mijn licht eens opsteken.

Een vaccinatie tegen gele koorts zou niet nodig zijn voor Cambodja, tenzij je vanuit een land vertrekt waar het voorkomt (Afrika en Latijns-Amerika). Ik ga kort voor mijn vertrek nog op vakantie naar Tunesië (begin augustus). Moet ik dan toch de gele koorts vaccinatie halen, of is het niet nodig? Gele koorts komt in Tunesië blijkbaar ook niet voor, dus naar mijn gevoel moet ik de spuit niet laten zetten, wat denken jullie?

Hoi alleen

Mijn advies is om naar vakmensen te gaan (bijvoorbeeld GGD of tropen dokter).

Ik kan je mijn persoonlijke ervaringen schrijven maar die zijn geen maatsstaf voor de werkelijkheid. (ik heb de vaccinatie wel)

Ik kan je wel vertellen dat de gezondheidszorg in Cambodja van een bedroevend niveau is: dus voorkomen is beter dan genezen (vooral hier in Cambodja)

Veel succes en plezier in Cambodia

Ok thx!
Ik zal naar het tropen instituut bellen aangezien mijn vraag eerder een bijzonder geval is…

Groetjes