Inenten, insecten spray, en andere tips voor Californië in juli?

hoi allemaal,
Kan iemand mij vertellen of ik mezelf moet inenten of speciale insectenspray nodig heb als ik in juli 3 weken naar west Amerika ga? We komen 4 juli (ja ja the fourth of july!) aan in Los Angeles LAx mja…om 15.00 uur ongeveer en ja dan weet ik niet hoe laat we dan in het hotel kunnen zijn om ons op te frissen en nog zin hebben na die vlucht om te feesten maar goed het vuurwerk gaan we wel meemaken!!
Maar goed wij gaan via La naar San Jose dan Yosimety door naar Death V dan las Vegas dan GC en terug via Las Vegas weer naar LA maar misschien op de terugweg nog tips???
Hotels hebben we al geboekt. Hebben alle huurautos airco? Nog andere tips vanwege evt. insecten dus?

Inenten is niet nodig en pillen ook niet. Alle auto’s hebben a/c Als het een rechtstreekse vlucht naar LA is moet je eerst door immigration en de douane. En wellicht daarna een huurauto ophalen. Reken op ternminste 2 uur extra tijd daarvoor.

Ok dankjewel voor deze tip maar over die douane kan ik me wel iets bij voorstellen, want ik ben een keer in florida, orlando geweest en dat was ook strenge controles bij de douane en voordat we de huurauto hadden klopt was er een aardige tijd verstreken. Maar goed heb je verder geen tips als we van La naar SF door naar Yos.p, Dv, LasV, CG en eindigen weer in La?

Tegen de insecten zo min mogelijk doen. Ook niet te veel douchen en als je dan wilt wassen: geen geurende producten gebruiken. Geen deo, geen parfum, citronella-shampoo, that’s it.

Als je drie weken blijft, kun je zeker Zion, Bryce, Arches en Page/Antilope Canyon/Lake Powell erbij pakken. Zie ook de paar honderd andere topics over West-Amerika.

1 like

Zet je dag tot dag route eens op het forum. Zoals Jurjen zegt is het mogelijk om NP’s als Bryce en Zion ook te bezoeken in 3 weken. Arches zou ik er buiten laten.

1 like

Muggenspray kan m.i. geen kwaad

Zeker omdat er in de USA in verschillende staten ook het West Nile Virus rondwaait.

Aangezien dat dit virus ook wordt verspreidt door muggen … Better be safe than sorry.