Hallo,mijn naam is Jacques.Mijn vrouw en ik zijn van plan om in 2013 een rondreis
naar Java en Bali te maken voor ongeveer 30 dagen.We willen beginnen in Jakarta(daar liggen de roots van mijn vrouw dus) en van daaruit 2 weken door Java reizen (liefst een privereis) en dan ook nog 2 weken door Bali.Als er mensen zijn met nuttige tips betreffende plaatsen die we echt moeten zien dan horen wij dit graag.Met vriedelijke dank,Inge en Jacques.
Hoi Inge en Jacques,welkom op wereldwijzer!
Hebben jullie al het Indonesieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van anderen mensen die al het prachtige Indonesie tervoren bezocht hebben.
Nou Inge en Jacques ik weet niet ofdat je nog naar Yogyakarta reist,daar vind je de belangrijkste tempel van Indonesië namelijk de Borobudur.
Er is weinig stedenschoon in Java,maar wel vind je daar een ongelooflijke natuur. Om de reis wat te breken wordt een stukje vanaf de miljoenenstad Bandoeng afgelegd met de trein. Je rijdt door kloven en bergen, overal zie je sawa’s.
De miljoenenstad Bandoeng ligt aan de voet van een vulkaan. Met kleine bestelauto’s ga je naar boven. Er zijn meerdere kraters. De bovenste krater is alleen adembenemend. In een andere krater kun je pootjebaden in het warme uit het diepst van de aarde opborrelend water. Indonesische gidsen zijn uitermate beleefd.
Bali is een prachtig klein landje , en zoveel om te bezichtigen,je kan misschien de zonsondergang meemaken bij Tanah Lot.
Ubud in het midden van Bali is anders dan de kust plaatsen het is een stadje waar kunst en cultuur centraal staan.
Je kan misschien ook de hoogste berg van Bali namelijk de De Gunung Agung bewonderen op afstand.
Op Bali vind je de belangrijkste tempelcomplex Pura Besakih.
Zo dit was het dan in een notendop ,succ6 nog met jullie voorbereidingen Inge en Jacques !
groet,georgessiam.