Hallo, ik stel me hier even voor: Ik ben Jessica en probeer wat informatie te vinden over een reis naar Java en Bali; wat nu echt de hoogtepunten zijn volgens de mensen hier.
Groetjes!!
Hoi Jessica,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Indonesieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je je vragen posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die het wonderbaarlijke Bali al bezocht hebben.
Bali is een prachtig klein landje , en zoveel om te bezichtigen.
Lovina in het noorden en Amed in het oosten is prachtig om naartoe te gaan,Jessica!
Ubud is het spirituele en creatieve hart van Bali. Er zijn veel mooie boetiekjes, leuke galerieën en veel lekkere restaurants.
Vlakbij de rivier Pakrisan in het midden van Bali ligt het tempelcomplex Gunung Kawi.
Aan de oostkust van Bali ligt de bekende toeristenplaats Cadidasa.
In de plaats zijn vele luxe vakantieresorts te vinden, waarvan sommige met thermale baden. Het prachtige strand Pasir Putih leent zich prima voor een groot aanbod van watersporten als, duiken, kanoën, zeilen etc…
Java is één en al cultuur. Cultuurliefhebbers mogen in ieder geval de Borobudur en de Prabanan tempel niet missen. De Borobudur is het grootste boedhistische heiligdom ter wereld en daarom een van de wereldwonderen.
Suc6 nog met het plannen van je reis door Bali en Java,Jessica!
groet,georgessiam.
Hoi Georgessiam,
dank je voor je reactie. Ik had inderdaad als op het Indonesie forum gekeken. Ik ben meer een natuurmens en wil dan ook graag 1 nationaal park bezoeken op Java, bij voorkeur die in Parangdaran omdat die redelijk op onze route ligt die we willen volgen. Ken je deze?? Hoe kom ik daar met de trein vanuit Jakarta? Of moet ik dan even goed het forum doorzoeken?
Daarna willen we door naar Yogjakarta en daarvanuit ook de Borododur bezoeken.
Groeten Jessica