Indonesie=verslavend

Goedemiddag vakantiegangers,

Vandaag zijn we teruggekomen van een maand Java-Bali, alvorens heb ik hier op het forum al het een en ander gelezen en de verhalen kloppen helemaal. Een land dat echt heel veel te bieden heeft, en ik ben ervan overtuigd dat wij pas het topje van de ijsberg mee hebben gekregen…

Uiteraard hebben we de geijkte paden bewandeld en is het niet echt avontuurlijk maar het is stukken spannender dan bijvoorbeeld thailand.

Onze top 5 (willekeurig)

• Prambanan en Borobudur
  • Amed
  • Gilli Meno (sunset Gecko, geweldig)
  • Ubud (fantastische sfeer)
  • simpelweg met een scootertje het land inrijden, je krijgt dan zoveel meer mee

Onze flop 4 (onwillekeurig)

• Surabaya
  • Politiecontroles (lang leve de centenschuddende agenten en het gebrek aan het internationale rijbewijs) :wink:
  • Sanur (boring)
  • De welvarende russische toeristen

Alvorens de trip was ik wat huiverig over het begin van het regenseizoen maar dat bleek alleszins mee te vallen. In die maand hebben we letterlijk maar 4 uur regen gehad overdag.

In concreto, mochten er nog mensen twijfelen: Gewoon doen :wink:

Mvg,

Iemand die het virus te pakken heeft, nu de vakantiedagen nog…

1 like

Je kunt hierbij dan nog Lombok noteren.

Gili Meno is namelijk een eilandje dat behoort bij Lombok, ik neem aan dat je met de fastboat van Bali naar dit eilandje voor de kust van Lombok bent gereisd en daardoor de weg wat bent kwijtgeraakt. Het is je vergeven, in 4 weken van Jakarta via Bali naar Lombok is niet niets.

Leuk te lezen dat je het virus ook te pakken hebt :cheer: Pas op want het is ook nog eens heel verslavend!!! :dag:

Ben aan het aftellen, 7 januari ‘mag’ ik weer :wink:

@ Butoijo, ik weet dat De gilli’s bij Lombok horen. Alleen om nou te zeggen dat ik daardoor Lombok heb ervan… niet echt;). We hebben inderdaad een snel bootje gepakt. Vanuit Amed ongeveer een uur, ideaal.

@ Ibunita, heerlijk dat aftellen. Bij mij zit de sleur er al weer in hoor. De slippers weer ingeruild voor stropdas en zon voor regen. En toch is Nederland ook fantastisch!

@rmureau : ben het helemaal met je eens ’ nederland is ook fantastisch ’ maar op het ogenblik kan ik niet wachten op … :vak02: … lol2

Zal aan je denken volgende maand! :wink:

Grappig om dit te lezen.
Mijn familie is mij kort geleden komen opzoeken in Indonesië en die zeggen ook: smaakt naar meer!!
Terwijl ik me juist verheug op een weekje Nederland :slight_smile:

Zijn er ook enthousiaste verhalen over West-Java? Welke plekken op West-Java zijn volgens jullie de moeite waard om te bezoeken? Ben benieuwd :slight_smile: