Indonesië of Maleisië

beste, ben van plan om 3 weken gaan rond te trekken maar geraak er niet goed uit of in indonesië of maleïse zou kiezen, indonesië spreekt mij precies meer aan maar heb al eens gehoord da je heel veel tijd moet rekenen om je te verplaatsen, is maleisië dan intressanter, weet iemand hier raad over, indonesië lijkt mij ook meer gevarieerd of vergis ik mij hierin?
groetjes annke

Indonesië is groter dan Europa, en het is zeker een gevarieerd land! Als dit je eerste keer is, en je maar 3 wkn hebt, dan zou ik me beperken tot 1-2 eilanden.

Bali en Lombok is een mooie combi als je van vulkanen, tempels, en stranden houdt. De afstanden zijn relatief klein.

Op bv Java zijn de afstanden groter, maar Java is ook makkelijk te bereizen.

Op www.ikreis.net vind je verslagen van m’n reizen naar Indonesie, maar ook naar Maleisie.

bedankt voor je tips denk dat ik dan toch mijn eerste gedacht voor indonesië ga volgen, nog even een vraagje, is bali niet te toeristisch of valt dit nog goed mee, of is het zo mooi dat het niet stoort?
trouwens, hele mooie foto’s

Bali is touristisch, maar je kan die touristen prima ontlopen als je dat wilt. Maar een mooi wandeling door de rijstvelden rondom Ubud, en je komt urenlang geen tourist tegen! In de Lonely Planet staan een paar aardige suggesties, al zijn de kaarten niet al te goed en moet je soms even de weg vragen.

In de buurt van de Tanah Lot tempel, in Tabanan, kun je ook mooi wandelen of paardrijden. In ht vissersdorp Yeh Gangga staan verschillende hotels.

In het zuiden van Bali en in Ubud zijn echter veel touristen, maar zelfs daar zijn in de zijstraten rustige plekjes te vinden.