Indonesië juli 2010

Ik (28 jaar) ga 18 juli 2010 voor +/- 3,5 week Indonesië verkennen met een backpack. Ik ben op zoek naar personen die ook rond die tijd naar Indonesië gaan.

Ik ga mijn avontuur beginnen in Jakarta om dan door te reizen naar Bali. Waar ik mijn rondreis afsluit met een paar stranddagen. Ik wil in die paar weken veel zien van de natuur cultuur en natuurlijk een prachtige tijd hebben daar. Zijn er mensen die rond die tijd ook richting Java en Bali gaan? Misschien kunnen we wat ideeën uitwisselen?

Groeten Tim

Hallo Tim,

Ik ga vanaf 2 juli 4 weken naar Indonesie en ik wil idd ook naar Java en Bali, ik wil iedergeval naar de Boroburdur, reistevelden en naar de orang oetan opvang.
En jij?

Groetjes Diane.

Diane, er zit volgens mij geen orang-oetang-opvang op Java of Bali. Daarvoor moet je dan toch echt naar b.v. Sumatra (Bukitinggi, bij Medan). Bali heeft prachtige rijstvelden, en de Borobudur op Java is een prachtbouwwerk. Dat dan weer wel.

Salam manis, Toon (die nog zit te twijfelen om maar weer eens een keer naar Indonesie te gaan, in mei of medio/eind juli)

Hoi diane,

Volgens mij heeft ToonF wel gelijk dat er geen opvang voor orang oetans op Java zijn. Mocht er toch wat opvanghuizen zijn hoor ik het graag. Wil ik ook dolgraag bezoeken.
Ik ben me nog vooral aan het oriënteren. Er zijn zoveel leuke dingen die ik wil doen en bezoeken. De vulkaan van mount bromo, de onderwaterwereld van Bali ontdekken, de oude stad van Batavia bezoeken, een jungletocht door het regenwoud. Maar heb heb gelukkig nog een half jaar om alles uit te zoeken. Ik heb nu net een boek aangeschaft van Trotter over Java en Bali, hierin staan ook handige tips.
Diane: Vlieg jij toevallig op Jakarta? Heb jij daar een hostel gereserveerd? Via welke organisatie heb jij dat gedaan?

Gr Tim,

mocht je ideen willen uitwisselen kun je dit (MSN)adres gebruiken. [EMAIL=“timvandenakker@hotmail.com”]timvandenakker@hotmail.com