Indonesie in april 2018

Wij gaan in april ruim 3 weken naar Indonesie (Java, Bali en Lombok).
Wij willen op ieder eiland ongeveer één week vertoeven. Ik denk dat Java moeilijk te doen is in één week. We willen dat ook nog met de trein doen. We willen in ieder geval Yokjakarta en de Bromo zien. Enig idee hoe te reizen?

Een week voor Java is te weinig inderdaad. Zijn flinke reisafstanden. Ik ben zelf in 2016 in Indonesië geweest. Wij hebben retourvlucht geboekt naar Kuala Lumpur va Amsterdam. En vanaf daar enkele reis Air Asia geboekt naar Yogjakarta. Paar dagen in yogja geweest, borobudur en Parma man bezocht en over land (oa met de trein) naar bromo, ijen gereisd. Je zou dan via Bali naar Lombok kunnen en vanaf Lombok weer terugvliegen naar Kuala Lumpur (enkele reis). Ik denk dat dit wel haalbaar is in 3 weken maar je reistempo zal hoog liggen. Je kan ook overwegen Lombok te laten vallen, maar bijv. wel een van de Gili eilanden op te nemen in je route.

Veel plezier met de voorbereidingen, het is een fantastisch land!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums

Hoi Jim, welkom op Wereldwijzer! De eerste tips heb je al te pakken, voor verdere tips verwijs ik je graag door naar ons Indonesie forum.