Indonesie Februari - Maart 2014 wie o wie??

Hi Ik ben Justin en ga voor het eerst echt alleen backpacken
10 februari tot en met 11 maart, het zou erg leuk zijn als er een lezer is die ook in deze tijd aan het backpacken is in Java en/of Bali.
Om elkaar tips te geven en eventueel een stukje samen te reizen (toch nog een beetje gezelschap!). Ik kom aan in Jakarta en ben van plan om lekker te toeren door Java mooie plekken bezichtigen en langzamerhand (+/- 2 weken) naar Bali te reizen.

Of heeft iemand ervaringen met deze trip en tips? Zou het graag willen weten, alvast bedankt!

Hallo Justin,

Gaaf! Heb dat vorig jaar zelf gedaan voor het eerst, er zijn veel mooie plekken op Java en Bali.

Java:

  • Pangadaran
  • Karimun Jawa
  • Mt. Bromo
  • Kawah Ijen
  • Malang (vond ik althans erg leuk en gezellig –> Kampung Toerist)
  • Yogyakarta (Borobudur –> Vond ik zelf weinig aan, maar ik werd meteen even flink bekritiseerd toen ik dat zei :p, maar ieder z’n eigen, zou daar niet weer heen willen), de stad zelf is verder wel leuk voor paar dagen vond ik.

Bali:

  • Kuta (het Salou van Indonesie), vond het leuk voor 2-3 dagen
  • Ubud (is een must)
  • Nusa Lembongan (ben ik zelf geweest, prachtig eiland)

Dat is het voor mij qua advies even in een notendop. Dit jaar ga ik weer, maar dan vermoedelijk meer richting andere plekken. Zit na te denken over Raja Ampat, Lombok en de Gili’s.

1 like

Hi Hacquebord.

Dankjewel voor je bericht! Ik zal jouw plaatsen nog even extra noteren, al hoewel ik die plaatjes allemaal in gedachten heb! Ik ben nu alles op kaart aan het zetten waar ik graag heen wil. Lombok en zeker de Gili Islands wil ik ook graag heen! Ik zal je kunnen vertellen over mijn ervaringen als ik terug ben :wink:

Karimun Jawa is een eiland ten noorden van Java toch? Hoe waren jouw ervaringen, vanaf waar heb je de boot gepakt, hoe lang duurde de reis en hoeveel heb je voor deze trip uitgegeven?

Heb je in Malang ook activiteiten gedaan? Wat valt er nog meer te beleven behalve gezelligheid wat erg belangrijk is! Ik zag ook een foto met wilde leeuwen in plaats Malang :0 Zijn die wild te vinden in Java?!

Justin,

Zelf ben ik niet op Karimun Jawa geweest, mensen die ik daar heb ontmoet wel. Zij hadden de speedboat (2,5 uur) gepakt vanuit Jepara als ik mij niet vergis. Het is wel lekker snel zo’n boot, maar je moet geen last van zeeziekte shit hebben :stuck_out_tongue: Voor de zwakkeren onder ons is er ook de slowboat (6-7 uur), maar dan ben je wel een behoorlijke tijd onderweg dus. Zou tevens gebruik maken van de executiff class, lekker relaxt daar en goed betaalbaar voor ons westerlingen.

In Malang heb ik een stadstour (vogeltjesmarkt) gedaan, erg leuk –> Via Kampung Toerist (vraag naar ‘Jantje’ voor de tour, heb 'm evt ook wel op Facebook, dat zijn mensen die graag Engels willen leren en daarom toeristen rondleiden). Verder heb ik gewoon ontzettend veel plezier gehad in Helios Hotel (bovenste etage, backpackershostel). Vergeet niet even wat te eten en/of drinken bij Toko Oen (van oorsprong een Nederlandse toko volgens mij, of nog steeds).
Vanuit Malang kun je tevens hele leuke tours boeken in de omgeving, voor ieder wat wils. Doe dit via Henry (werkt bij Kampung Toerist). Je kan tevens veel lol met die gasten hebben daar. Ga je naar Malang, dan is het als backpacker een absolute must om daar te verblijven bij hen. Al is het nu wel een wat rustigere periode uiteraard, vanaf mei begint het pas echt druk te worden daar altijd. Daarom dat ik er nu ook wat later heen ga o.a. :slight_smile:

Kan mij niet bedenken dat er leeuwen in het wild leven in Indonesië, volgens mij behoort Indonesië niet tot de habitat van leeuwen als ik mij niet vergis.

Hey Hacquebord
Kan het zijn dat ik je ook op Facebook zag (bij die besloten groep?) En zover ik weet komen tijgers toch alleen op Sumatra voor?!

Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer Reisforums mobile app

Klopt, zit ook bij de Azië groep :slight_smile:

Vwb de tijgers, ik geloof je op je mooie blauwe ogen, want heb zelf geen idee :wink: