Deze zomer ga ik samen met mijn vriend 5,5 week naar Indonesië en willen wij de volgende eilanden bezoeken: Sumatra, Bali, Lombok, Gili, Flores en Komodo.
Wij willen 2 weken uittrekken voor Sumatra en willen eigenlijk de volgende dingen doen:
Banda Atjeh
Pulau Weh
Gunung Leuser National Park + jungle trek tocht
Tangkahan (olifanten wassen en tocht)
Toba meer
Bukittinggi (Minangkabau)
vliegen vanaf Pedang naar Denpasar
Is dit haalbaar? En wat is de handigste route? Hoeveel dagen zouden we voor ieder ongeveer moeten uittrekken?
2 weken voor dat programma is wel erg kort. overigens is 5.5 week voor het totale programma al veel te kort. dat wordt heel strak plannen.
het ligt eraan wat jullie willen gaan doen; als je wilt duiken/snorkelen dan is Pulau Weh goed, anders zou ik heb overslaan want dat kan op de Gili eilanden cq Komodo veel beter. Ook zou ik een keuze maken tussen Tangkahan en Bukit Lawang. Toba meer is heel relaxt maar als je evt. naar Bukittingi gaat dan zou je ervoor kunnen kiezen om aldaar naar het Maninjau meer te gaan. Kan je ook in zwemmen. Ik ga deze maand naar Noord Sumatra en vervolgens naar Bali dus als jullie meer info nodig hebben dan kunnen jullie me een pb sturen. Ik heb nog wel meer tips. Maar het is afhankelijk van jullie budget, wat jullie willen gaan doen en hoe strak jullie het willen/kunnen plannen. gr. evert
Is er een reden dat je zegt ‘vliegen van Padang naar Denpasar’? Er zijn geen rechtstreekse vluchten tussen Padang en Bali, dus dan moet je overstappen in Jakarta (en dat is niet altijd een pretje). Als je kunt eindigen in Noord-Sumatra is wat dat betreft handiger, want er zijn wel rechtstreekse vluchten van Medan naar Bali (met Lion Air en met Garuda).
Dat ligt er dan natuurlijk ook aan waar je vandaan komt voordat je naar Sumatra toe gaat. Als dat bijvoorbeeld vanaf Jakarta of Kuala Lumpur is, dan kun je de Sumatratrip beginnen in Padang (rechtstreekse vluchten vanaf daar).