Maand Indonesië: Sumatra, Bali, Rinanji, Gili, Komodo?

Hallo,

IK ben van plan om in juli/augustus 2016 ongeveer vier weken/een maand naar Indonesië te gaan om daar te gaan reizen. Ik hou erg van natuur, dieren en doe graag trektochten, maar chillen op een strand vind ik ook leuk. Ik heb nog niet zolang geleden besloten om volgend jaar naar Indonesië te gaan dus ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie!

Voor zover ik nu heb gelezen is mijn plan om een retourticket Amsterdam-Kuala Lumpur te boeken. Bij aankomst in KL een vlucht (vooraf geboekt) naar Medan om een dag of 10 in Sumatra rond te reizen. Ik zou dan vooral naar Sumatra gaan voor de natuur en de dieren.
Daarna vanuit Medan een vlucht pakken naar vliegveld in de buurt van Komodo om de komodo varanen te spotten. Na Komodo een dag of 3 chillen op een van de Gili eilanden met evt. surfen, duiken/snorkelen en wat feesten. Vervolgens wil ik ergens een georganiseerde tour van 3 dagen boeken om de Rinanji op te klimmen, evt even blijven op Pulau Lombok. De laatste dagen genieten op Bali om daarvandaan terug te vliegen naar KL.

Is dit een beetje haalbaar? Iemand tips voor betere plaatsen om te gaan en dingen die ik niet mag missen? Alle info en hulp is welkom!

Groetjes,
Gijs

Hee Gijs,

Ik lees natuur en dieren.
Dan kan ik Nusa Lembongan, onder Bali erg aanraden. Check de geweldige snorkelmogelijkheden rondom het eiland, zie hoe grote golven tegen de kust aanklappen bij Devils Tear en ga snorkelen met Manta roggen. Als er iets is dat je daar niet wil missen als je van dieren houdt zijn dat de mantaroggen wel.

Zie ook de laatste 30 seconden van mijn video:

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“hAwLjEBuwi0” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

P.S.: Ook Komodo National Park is natuurlijk een aanrader!

Have fun Gijs

Hallo Indoganger,

Thanks voor de reactie en nice filmpje!
Snorkelen of duiken wil ik zeker gaan doen!

Gijs, toevallig net ook een video van kanawa gemaakt, dat ligt bij Flores. Misschien een goede inspiratie?

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“OgxiVbwY9Wo” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Hoi Gijs77,

Fijne plannen! Ja, er is nog zoveel meer in Indonesië, dus zeker goed keuzes maken. In Sumatra vind ik Tangkahan ontzettend leuk. Met 10 dagen zou ik een lusje maken rond Medan en van daar weer verder vliegen. Dat zal wsl via Jakarta en Denpasar naar Labuan Bajo zijn. Hier kan je prachtige duiken maken in Komodo National Park. Ik vond de Perama boottocht van Labuan Bajo naar Lombok erg leuk. Van daar zijn wij naar Kuta Lombok gegaan en vervolgens de Rinjani beklommen. Die berg had ik trouwens flink onderschat. Daarna relaxen op de gili’s en dan door naar Bali of Nusa Lembongan. Met een goeie planning moet dat lukken!
Succes!

Hi Guys,
Ik ben mij ook aan het orienteren om 5 weken in Augustus 2016 Indonesie te bezoeken. Het idee om met manta roggen te snorkelen is een geweldige tip! Heeft er toevallig ook nog ervaring met leuke surf plekken/scholen om te leren surfen?
Grtz