Ook wij ong. 60 jaar willen naar India. Wij zijn nu in kontakt met een man daar in midden India, Madhya Pradesh. We zijn voornamelijk op zoek naar gebieden waar veel natuur is. Hij heeft tours (www.naturenspiritual.com) naar oa. Amarkantak, Jabalpur, Bandhavgarh en Chitrakoot. Wie weet wat de temperatuur is in januari. Is het de moeite om oud en nieuw daar te vieren?
Wij willen graag tradioneel India zien zonder culturele hoogstandjes, tempels ,paleizen etc. Met welke vliegmaatschappij wordt er het best gevlogen op New Dehli en wie kent een goed hotel met airportservice daar. Hoeveel nachten moeten we in Dehli blijven om goed uitgerust verder te reizen?
Dag, wat fantastisch dat u beiden naar India wilt. Wij vinden India prachtig en zijn er al een aantal keren geweest. De laatste keer in februari 2012 naar Zuid-India, waar we o.a. op Tijgersafari zijn geweest in Nagarahole.
Wij kunnen helaas niet vertellen of het de moeite waard is om in India oud&nieuw te vieren, omdat we dat nooit hebben gedaan. Vast iemand anders wel.
Wat de temperaturen betreft zouden we adviseren daarnaar te googlen.
Dit reisbureau geeft wel een goede uitleg over de beste reistijden voor de verschillende delen in India: Klimaat & beste reistijd India » Rondreizen | Riksja Travel
De vlucht naar Delhi is lang maar ook dan is de vraag: is het een directe vlucht of met tussenstop(s)? Het is moeilijk om te zeggen hoeveel nachten je in Delhi moet blijven om goed uitgerust te zijn. Dat ligt eraan of je hebt kunnen slapen in het vliegtuig, of je veel last hebt van het tijdverschil, de eigen conditie… Delhi maakt meteen ook veel indruk, India is prachtig, kleurrijk en Delhi is druk… dat kan ook nog (gaan) meespelen. Maar wellicht zijn 2 overnachtingen wel genoeg. U als natuurliefhebber (denk ik) zal wellicht Delhi zo snel mogelijk willen verlaten.
Verder wens ik u heel veel reisplezier als het zover is. India is prachtig en indrukwekkend maar, zo zeggen wij altijd: je houdt er van of je haat het. Een tussenweg is er niet. Wij vinden zoals eerder gezegd, India prachtig en indrukwekkend, maar er zijn reizigers die niet tegen de drukke steden kunnen of de armoede. Het is dan ook een geheel andere cultuur, maar je wellicht even aan moet wennen. Nogmaals: alvast veel reisplezier.
Geen en ik kan het weten, want ik ben daar vorig jaar nog als 70-jarige geweest. Alleen heb je een dag of 3 nog een on-aangepast dagritme. Maar laat dat de pret niet drukken.
Hallo lia en dick,
ik ga voor het eerst naar zuid india in mijn eentje. 4 weken in een ayurvedisch resort, daarna heb ik nog een dag of 10 om iets van de omgeving te zien. ik heb een voorstel ontvangen van india online maar vind dat erg duur uitvallen. ik vroeg me af of je makkelijk je weg vind als je op de bonnefooi gaat. en zelf ter plekke een taxi regelt, hotels en trips (houseboot, jungletocht)
Ik ben niet een heel ervaren reiziger in arme landen dus ga wat dat betreft liever voor een veilige gestructureerde reis, maar wil graag de kosten beperken en andere mensen ontmoeten. hebben jullie een advies?
Dag Esther, helaas hebben wij geen ervaring met reizen op de bonnefooi. Wij regelen altijd alles van te voren. We denken echter wel dat je gemakkelijk je weg vind in Zuid-India omdat ze daar al heel wat toeristen gewend zijn er er veel mensen op de bonnefooi heen gaan. In het zuiden stikt het van de backpackers, dus moet het niet moeilijk zijn. Hopelijk reageert iemand anders nog die je daarover meer kan vertellen.
Maar als je voor een veilige gestructureerde reis gaat kan je het beter van te voren regelen.
Heb je al eens bij bijv. www.goyourownway.nl gekeken of www.shoesting.nl? Geen ideeof deze duur of goedkoop zijn hoor. Wij wensen je in ieder geval heeeeel veeeeel plezier als je eenmaal daar bent! Je zult het prachtig vinden.
Groeten, Lia en Dick
Dank je wel. Zal eens op de aanbevolen sites kijken en de lonely planet is binnen dus ik reken erop dat het gaat lukken. Groet, Esther