Noord India in de maand maart/april?

Hallo daar!

Wij willen graag eind maart, begin april volgend jaar naar Noord India en wij vragen ons af hoe de temperatuur daar dan is en met name of het dan niet te heet is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr. Lieneke

kijk op www.weeronline.nl
grjes keesmaas

Hoi Lieneke,

Wat leuk dat je naar India gaat. Ik heb het ook even voor je opgezocht en je kan erop rekenen dat het in die periode in Noord-India ongeveer rond de 30 graden is.
Heerlijk weer dus!

Veel plezier en als je nog meer tips en adviezen nodig hebt dan kan je ze hier altijd posten.

In N.India is het dan nog net niet op z’n heetst. In eind mei kan de temperatuur in bijv. Rajastan oplopen tot over de 40 graden!
Door de geringe luchtvochtigheid is het er desondanks redelijk uit te houden. Ik wens je een prettig verblijf in dit enerverend land.
Hub Lejeune

In Delhi is het in deze tijd bloedheet!
Ga je meer naar het Noorden (bergen)dan is het perfect, heldere lucht nog droog en een aangename temperatuur.

vr.gr Kailash

Lieneke hoe lang ga je? Ik wil met mijn vriend half april voor 3 wkn maar weet niet of het te doen is qua afstanden etc om meerder steden te bezoeken. Ook weet ik het niet of het makkelijk bereisbaar is qua trein en bus. Kan je makkelijk aan kaartjes komen, is het makkelijk te zien uit te vinden waar je weer uit moet stappen? Is het lastig is om bij je gewenste hotel te komen met een taxi. Hoor rare verhalen dat ze niet bij jouw hotel willen brengen en constant met verhalen komen over dat je hotel niet meer bestaat, afgebrandt is etc. En weet er iemand iets over binnenlandse vluchten, qua prijzen, connecties van waar naar waar etc.

Gr Fleur

Hallo Fleur, in 3 weken kun je heel wat doen en zien, en zeer zeker meerdere steden bezichtigen.
Zowel bus als trein reizen zijn uitermate goedkoop, dit in tegenstelling tot vliegen.
Als buitenlander betaal je een hoger tarief, en low-cost maatschappijen zoals in Europa of Z.O Azië zijn er nog niet.
Het is eigenlijk alleen aantrekkelijk als je bulk van het geld, geen tijd hebt of als je ergens naar toe wil gaan waar geen trein loopt en je meer als ±18 uur in de bus moet zitten, zoals b.v naar Leh.
Een trein kaarte is wat lastiger te bemachtigen als een bus ticket.
Gewoonlijk moet je ze vooraf (minimaal een dag) kopen, daarbij zijn er veel meer klasse als bij ons.
Bij een bus reis kun je kiezen uit privaat of staat ondernemingen.
Ik heb een betere ervaring met de staats ondernemingen, minder harde muziek/video, meer plaats, en over het algemeen minder roekeloze chaufeurs.
Een voordeel is dat de meeste Indiers Engels spreken, zodat je je kunt informeren waar je bus tickets kan kopen, het Hotel waar je mogelijk verblijf kan je ook informeren, of tickets bezorgen.
Een trein ticket kan je ook goed laten bezorgen door het hotel, je hoeft dan zelf niet (vaak) uren in de rij te staan.
Die verhalen van taxi drivers die je niet naar je hotel willen brengen, of beweren dat het niet meer zou bestaan ken ik ook, ik heb het echter nog nooit zelf mee gemaakt.
De meeste europese vluchten komen diep in de nacht aan, wat je dan kunt doen is een taxi-ticket kopen op de airport, net buiten de douane/aankomst, het is duidelijk aangegeven.
Je betaalt dan een vast bedrag om je naar het door jouw gewenste hotel te laten brengen.
Als je voor de eerst keer naar Indie gaat is dit aan te bevelen, je betaalt iets meer, maar het geeft wel zekerheid.
Het route net van de Indiase vliegmaatschappijen is zeer uitgebreid, maar zoals ik al eerder vertelde verhoudingsgewijs ontzettend duur.
Een andere optie is om een auto met chaufeur te huren, je kunt dan gaanen stoppen waar je wilt.
Als je weet wat je wilt (welke plaatsen je wilt bezoeken/Hotel in Delhi) kan ik je wel meer info geven (prijzen etc)
Verder alvast een hele fijne vakantie,
Namaste, Kailash.

Hi Kailash, dank je wel voor je reactie. Ik had al een tijdje niet meer hier gekeken en had je bericht dus nog niet gezien. Ontzettend bedankt voor al je informatie! “Helaas” hebben we besloten om naar Thailand te gaan. Is ook super mooi hoor, maar India heeft toch nog steeds mijn hartje gestolen! Maar ik hoop in oktober toch weer richting India te kunnen en dan ga ik echt alleen met een vliegticket. Ik lees zoveel positieve verhalen dat het makkelijk moet lukken om daar alleen te reizen.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Gr Fleur

Je zult je uitstekend vermaken hoor in die periode. Ga je in het gebied ten noorden van Delhi, of kom je ook nog zuidelijker?

voor mijn delhi foto’s, zie http://reizen.atspace.com