India-Nepal-Laos

Hoi,

ik had dit bericht ook al gepost in het algemene forum, maar het is hier misschien beter op zijn plaats!

Alvast bedankt voor reacties!

ik zou volgend jaar (van half september tot half december) graag 3 maanden gaan backpacken in Azië met mijn vriend, meer bepaald in India, Nepal en Laos.
Het is een beetje vreemd dat we graag Laos bij deze landen willen, maar dat is een land dat we graag willen zien en als we dan toch zo ver reizen, kunnen we het er ineens bij aan breien!

Ik heb wel nog een paar vraagjes, hopelijk kan er iemand me helpen.
We zouden beginnen met 7 weken India, eerst het noorden en dan langs het westen naar beneden. Van daaruit zouden we naar Nepal vliegen/reizen (we weten nog niet goed hoe we de verplaatsingen gaan maken, vooral veel treinen, maar een binnenlandse vlucht zal er ook wel eens inzitten). Daar willen we in november 3 weken Nepal doen.
Is dit dan nog te doen qua temperatuur want ik lees en hoor veel tegenstrijdige dingen?
Heeft er iemand toevallig ervaring met de combinatie zuiden van India-Nepal; hoe maken we deze tocht het best? Met een (binnenlandse) vlucht? Boeken via Air Asia dan?
We zouden dan 3 weken rondtrekken in Nepal, maar aangezien we zo lang gaan en uit een rugzak leven, zullen we niet heel veel warme kleren en trekkerskleren kunnen meenemen, ik heb ook al gelezen dat je daar ter plekke veel kan kopen/huren aan voordelige prijzen, klopt dit?

Daarna zouden we verder gaan naar Laos.
Is er dan toevallig ook nog iemand die al vanuit Nepal naar Laos gereisd is? Hoe pakken we dit best aan? Vliegen op Bangkok?

Groetjes,
Leen