Mijn vriendin en ik vertrekken volgende wek zaterdag naar Mumbai en gaan dan ook naar Goa en later nog door naar Kerala.
Weet iemand of dat een beetje te doen is met een koffer of is een backpack toch echt wel een must? We gaan niet echt aan trektochten oid dergelijks doen en we gaan zelf het liefst met de trolleys, mede ook omdat je die dingen toch wat makkelijker kan beveiligen. Hopelijk heeft iemand een goed advies…
Hangt er echt van af hoe je wilt gaan reizen. Openbaar vervoer red je met een middelgrote trolley nét, al hebben bussen soms zelfs daarvoor wat weinig bergruimte; trein werkt prima. Let wel dat je aan de wieltjes vrij weinig zult hebben; leuk op station-perron, maar straten en trottoirs zijn veelal te pokdalig om ermee te rijden dus moet tilbaar zijn. Ik was erg blij met een kleine trolley (voor slechts 5 dagen, even over van naburig Colombo) toen ik door een helaas-niet-zeldzame taxistaking in het holst van de avond 1 km moest lopen van Mumbai treinstation naar hotel.
Heb je auto-met-chauffeur of vliegtuig dan kan een serieuze koffer, anders niet…
Ik denk dat ik me trollers maar ga omruilen dan…hihihi.
Ik heb net 4 trolly’s gekocht voor onze reis naar India.
2 grote 1 middel en 1 kleine.
En willen dus ook een paar dagen de vaste plek verlaten door van Goa naar Bombay en weer terug te reizen.
Maar als ik het zo dan lees is een trolly dus niet echt handig.
als je over het algemeen alleen in goa bent, en 1 keer op en neer wil naar mumbai moet je je niet laten afschrikken doordat je trolleys mee hebt. taxitje naar de trein, vanaf mumbai kan je ook taxi’s pakken naar een hotel (onderhandel wel over de prijs anders word je zeker weten afgezet)