India augustus 2012

Beste reizigers,

Ik ben van plan om van 4 t/m 24 augustus te gaan backpacken door India. Ik vlieg via Instanbul naar Mumbai en mijn idee is om daar ongeveer 3 dagen te blijven, dan een inlandse vlucht te nemen naar New Delhi, alwaar ik ongetwijfeld een harde cultuurshock zal ervaren :redface:

Vervolgens wil ik wat plaatsen in het Noord bezoeken (Punjab, Agra oa), om daarna een auto te huren en daarmee naar Goa te rijden. In Goa wil ik mn reis afsluiten in een mooie villa om daarna via Goa terug te vliegen naar Mumbai.

ZIjn er mensen die ongeveer dezelfde plannen hebben of mensen die wellicht tips hebben over het boeken van inlandse vluchten of het huren van een auto in India en tips over het verkeer? (ik hoor namelijk de meest wilde verhalen erover).

Ik hoor het graag!

Groet,
Wayne (28jr)

Nou Wayne,

Dat is zeker moedig van je, als je besluit om zelf te gaan rijden in India.
Er zijn ongetwijfeld verkeersregels maar de vraag is natuurlijk hoe je daar snel achter komt, denk ik.

Ik heb geen flauw idee. Maar bv. de richtingaanwijzers, soms lijkt het erop dat die een heel andere functie hebben en dat men gewoon zijn/haar arm uit het raam steekt om aan te geven dat men wil inhalen…en dan geeft de in te halen auto bv. met de richtingaanwijzers aan dat dat goed is.

En soms heb ik het idee dat hoe zwaarder het voertuig, hoe meer voorrang de bestuurder daarvan kan afdwingen.

Als er mensen zijn de dezelfde route volgen, let me know…

Groet,
Wayne (28jr)

Goed opletten in het verkeer en vooral als het donker wordt!Dieren en mensen op de wegen!Verkeer is als India,veel,vol,overal,over the top,bizar etc etc.Voor binnenlandse vluchten kijk op sites van Kingfisher,Indigo,Jet.Succes en geniet van het prachtige India.