Hallo, even een heel korte vraag. We kunnen kiezen tussen Heho-Inle meer en bezoek Indein of Heho-Kalaw-Inle meer maar geen bezoek aan Indein. Kan iemand raad geven? Zou super zijn! Dank alvast!
Ik heb Indein niet bezocht, maar heb vanuit Inle een meerdaagse trekking naar Kalaw gemaakt. Aanrader!
Indein zou mijn voorkeur hebben. Vooral de ochtendmarkt! Zorg dat je niet laat arriveert. De route naar Indein is al schitterend, omdat je door een smaller kanaal gaat en de bootjes stroomopwaards over de ‘dammen’ springen… Mooi avontuur. De markt is mooi, je kunt naar de pagode(s) en een hike naar boven doen. Je kunt hier makkelijk een dag vullen en ik zou je bezoek dan ook proberen te rekken… Restaurantjes bij de brug (beetje prijzig, maar wel net). Ook snacks verkrijgbaar op de markt, zoals pindakoekjes. En je ziet verschillende minderheden, allen met hun eigen klederdracht. Mijns inziens veel beter dan de stops die je her en der op het meer maakt bij een zilver-shop en bootwerkplaats (1 boot in aanbouw en 20.000 souvenirs…) en dergelijke. Voor de rest zijn de drijvende tuinen en vissers op het meer ook zeer de moeite waard.
Kalaw heeft ook een aardige markt, maar die is overdekt. Met een paar aardige restaurants en hotels, plus het is er iets koeler. Kalaw is vrij rustig. Ik had mazzel dat ik aan de rand van de markt in een zaal kwam waar een bruiloft gaande was. Leuk om te zien hoe Birmezen trouwen.
Johan