In welk seizoen ga jij het liefst naar Amerika?

Ontvlucht jij de winter of juist de zomer van Nederland door te gaan reizen? In welk seizoen ga jij het liefst naar Amerika?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!

Amerika is in alle seizoenen mooi!

Ik heb dit jaar New York gezien in de lente, dat was ideaal weer om te genieten van het niet-al-te-warme-zonnetje. In 2008 ben ik in de zomer naar Florida geweest, maar dat was natuurlijk weer een totaal andere vakantie. Aanstaande december ga ik met Kerstmis naar New York, dan hoop ik natuurlijk een andere sfeer te genieten.

Ik mis alleen nog de herfst in mijn rijtje. Goed excuus om weer een nieuw reisje te boeken. >>>

voorjaar

Ik ga van midden november tot begin mei naar Orlando, FL. Wij hebben daar een condo sinds mei 2008. Ik ben gepensioneerd dus ik heb daar de tijd voor. Nu ik een B2 visum heb kan ik daar zo lang blijven, bijna 6 maanden aan 1 stuk. Niet het hele jaar dus, maar dat is OK, in de zomer is het daar toch veel te heet!

Wij zijn nog maar 2 maal in de Verenigde staten geweest.
De eerste keer vertrokken wij op 29 april.Toen hadden wij nog veel sneeuw in Yellowstone en Yosemite.De Tioga pass was ook nog gesloten.
Lees ons blog 2010 hier:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/

Dit jaar vertrokken wij 29 mei tot 28 juni.
In de rocky mountains was de trial ridge road nog geloten.
In yosemite was de Tioga pass 4 dagen open op 23 juni 2011
Ons blog van dit jaar:

http://blog.seniorennet.be/verenigdestaten2011/

Veel kijkplezier

Ria en Guido

Zomer: NW USA incl Yellowstone en Glacier.
Herfst: NE Usa, SE USA, SW Usa. East coast en west coast California. Plains. Er is natuurlijk een verschil tussen de late en de vroege herfst
Winter: Skigebieden, zuid Tx, zuid Ca zuid Florida om te overwinteren.
Voorjaar: SE USA, Tx, Yosemite in juni, SW USA
Onze voorkeur gaat uit naar september, october en november voor de roadtrips en dan van noord naar zuid. Van NE naar SW of van NW naar SE.
Yeehaw

Dan kom je tussen de Canadezen te zitten, alle gepensioneerden trekken dan massaal naar hun vakantiehuisjes in Florida voor een paar maanden. :smiley:

Beter dan tussen de Hollanders in Torremolinos :wink: Of tussen de RVers die dicht aan een gesloten de winter trachten door te komen.

Ik ben een keer of 6 in Florida geweest: 1 x in de zomer…NOOIT meer.
1 keer in mei, lekker. En daarnaast elke keer in februari. De laatste jaren heb ik geen andere keuze i.v.m. ons eigen toeristische bedrijf. De kinderen hebben in feb. 2 weken vrij en we plakken er dan een week (of iets langer) aan vast. Het weer bevalt ons dan uitstekend en ook de drukte (buiten Pres. Day) is te verwaarlozen.

Over 2 jaar wordt het AZ-NM-UT-NV-CA en dan willen we in april gaan.

Eigenlijk heb ik geen voorkeur maar,

Lente en herfst hebben mijn voorkeur, vooral omdat het dan bijna overal rustig is. Zomers, druk en warm. Winter, vaak goed te doen maar ligt aan je bestemming.

Ik heb herfst gekozen, maar eigenlijk is het gewoon het naseizoen. September/oktober. Dit omdat het dan een stuk goedkoper is dan in het hoogseizoen, en we de meeste kans hebben op toch nog lekker weer. Aangezien het onze enige vakantie in het jaar is, vind ik het toch wel lekker om ook nog lekker warm weer te hebben. Hierdoor gaan we dus volgend jaar voor de vierde keer naar het zuidwesten. :cheer:

Maar noord-oost, noord-west en Yellowstone staan ook nog hoog op het lijstje, dus ik zal me toch een keer moeten gaan voorbereiden op iets minder mooi weer.

Oja, volgend jaar gaan we in oktober, ook omdat we het dit jaar in september ook nog erg druk vonden overal.