In welk land zou jij vrijwilligerswerk willen doen?

Misschien droom jij er al lange tijd van om vrijwilligerswerk te gaan doen in één specifiek land. In welk land zou jij het liefst vrijwilligerswerk willen doen?

Stem in de peiling en licht hieronder toe naar welk land je graag zou willen.

Er zijn natuurlijk heel veel landen waar mensen wel wat hulp/ advies kunnen gebruiken. Maar voor mij persoonlijk is het Laos. Omdat ik een band met het land gekregen heb en omdat ik er eerder geweest ben en projecten heb bezocht.

IK ben nieuw op deze site en werk in het onderwijs. dus 5 weken vakantie.
Het lijkt me leuk een deel hiervan met vrijwilligerswerk elders in te vullen.
Ik ben boven de 30tig dynamisch en energiek.
Toch zie ik dat 30 jaar vaak een maximum leeftijd is voor vrijwilligers werk.
Ik ga nog even verder zoeken.
"We werken aan onszelf zodat we anderen kunnen helpen, maar we helpen ook anderen zodat we aan onszelf kunnen werken

Niet fraai in mijn ogen als men een leeftijdsgrens stelt (aan de bovenkant, bij lage leeftijd kan ik erin komen gezien aansprakelijkheid e.d.). Bij ‘ons’ is dat in ieder geval niet, want een energieke 40’er kan misschien wel meer voor elkaar krijgen dan een minder energieke 20’er. Leeftijd is daar volgens mij ondergeschikt aan motivatie e.d.

1 like

Sommige projecten draaien deels op subsidies van de EU. Voor die projecten geldt een maximale leeftijd van 30 jaar, en soms zelfs van 25 jaar.

1 like

Ik ben op zoek naar vrijwilligers werk en ben 55 jaar. Actief en ondernemend.
Ik heb de site www.golaos.nl bekeken. Ik ben sinds een week of 3 op onderzoek en werk in het vo onderwijs.Wil je er iets meer over vertellen?
Het lijkt me een bijzondere ervaring om vrijwilligers werk te doen. Heb wel ervaring met vrijwilligers werk in Nederland, maar dat is iets totaal anders.
Vr. gr Ellen

ik ga in 2014 naar kenia voor 3 maanden om daar vrijwilligerswerk te doen.

heb altijd al gezegd dat ik in afrika vrijwilligerswerk wilde doen… en dat gaat nu ook gebeuren :cheer: