Hallo,
over 3 weken vertrekken we voor zo’n 23-25 dagen naar Japan.
Ons schema is zo:
- 4 dagen Tokio
- Via Ise naar Nagoya
- Takayama - Shirakawa-go - Kanazawa
- 4 dagen Kyoto
- Osaka
- Nara
- Slapen op Mt Koya
- Hiroshima - Miyjami
- Nagasaki
- Via Himeij naar Kobe/Tokio?
- 3 dagen daguitstappen vanuit Tokio: Fuji, Nikko, Kamakura…
Mijn vraag is dus. We komen van Nagasaki en gaan onderweg Himeij bezoeken. Maar zouden we dan daar blijven slapen, of slapen in Kobe? Of nog helemaal terug naar Tokio gaan. Of een andere leuke slaapplaats op de route richting Tokio?
Andere tips van zeker bezienswaardigheden, eten e.d. altijd welkom.
Alvast bedankt!
Nagasaki naar Tokyo is wel een erg lange rit, dus ik zou zeker een tussenstop inlassen. Himeji is dan inderdaad een prima optie, maar volgens mij is daar buiten het kasteel en de naastgelegen tuinen niet zo gek veel te beleven. Iets zegt me dat dat na sluitingstijd niet de meest interessante stad zal zijn.
Kobe mist dan wellicht zo’n grote bezienswaardigheid, maar is als stad naar mijn idee veel leuker, vooral het gebied aan het water is ook 's avonds lekker levendig. Nadeel is wel dat de shinkansen alleen op Shin-Kobe stopt, aan de rand van de stad. Van daaruit is het dan nog een kort ritje naar Sannomiya, het belangrijkste station midden in de stad. Maar als je eerst Himeji bezoekt (bagage kan je op het station in een kluisje kwijt), kan je van daaruit wel een directe trein naar Sannomiya nemen.
1 like
Hoi,
ik ben eens in één ruk van Fukuoka naar Narita gegaan. Ik ga dat nóóit meer doen. Het is een ontzettend lange zit.
Ga je na Kyoto apart naar Nara of Osaka, of zijn dat dagtrips vanuit Kyoto?
Je zou namelijk ook kunnen overwegen om Osaka in het eerste gedeelte over te slaan, en daar een tussenstop van te maken in de rit van Nagasaki naar Tokyo.
1 like
We gaan slapen in Himeij. Had misschien liever Kobe gehad, maar daar was zo goed als alles (betaalbaar) uitverkocht. We hebben de dag nadien nog tijd, dus kunnen idd dan stoppen in Osaka of… in de buurt. Had ook all gelezen over het kasteel in Okayama voor Himeij, dus kunnen wellicht die 2 combineren op een dag. Dan slapen in Himeij. En de volgende dag verder afzakken met een stop.
Iemand al geweest is Okayama. De moeite? Of nog iets op de route daar Fukuyama?
Het kasteel in Okayama is eigenlijk een kleine versie van wat er ook in Himeji staat. Of je ze allebei wilt zien hangt af van hoe graag je Japanse kastelen ziet denk ik :). Okayama is op zich niet zo enorm de moeite waard.
Wat wel leuk is, is Kurashiki (De 10 grootste steden van Japan • Ervaar Japan). Dat ligt niet ver te weste van Okayama en is een oud handelsstadje. Om dat te in te passen in een reis van Nagasaki naar Himeji en ook nog het kasteel zien is wel krap, maar als je vroeg vertrekt is het te doen.