In juli naar Tortuguero?

Hoi!
Wij zijn onze reis voor juli-augustus (23 dagen Costa Rica) aan het ‘inplannen’. Nu willen we de eerste drie dagen doorbrengen in Tortuguero, maar lezen ook in diverse reisgidsen dat het daar letterlijk hele dagen regent in deze maanden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Iemand die er in, onze, zomermaanden is geweest?
Alvast bedankt!

Hoi Lenneke,

Wij gaan over 2 weken naar Costa Rica en ook eerst naar Tortuguero en daarna door met een huurauto.
Naar wat ik begrepen heb kun je In Guapiles of Siquirres je bagage achterlaten in een kluis bij een restaurant.

In het laagseizoen mag je wel meer kg mee aan bagage. Dus wie weet heb je geluk en hoef je niet de helft van je bagage over te pakken.
Ik ben wel benieuwd of ze voor ons misschien ook een oogje dichtknijpen. Denk dat onze backpacks zo’n 15 kg zijn. Weet iemand dat, wordt daar wel eens relaxed mee om gegaan?

Wat gaat jullie route worden en hoe lang?

Groetjes Joke

Hoi Lenneke,

Wij zijn vorig jaar in juli daar geweest. Wij hebben drie dagen prachtig weer gehad, een keer 's avonds een onweersbui. De rest van onze vakantie was het over het algemeen zonnig weer, en meestal begon het tussen 4 en 6 te regenen. Omdat wij elke dag al vroeg naast ons bed stonden, waren we tegen die tijd wel toe aan rust, en gingen dan meestal even in de hotelkamer relaxen. Alleen in Rincon de la Vieja hebben we echt twee regendagen gehad. Ik wens je een hele fijne vakantie, het is echt supermooi daar!

Groeten,
Marleen

Hoi Lenneke

Het is dan regentijd en het kan idd. de hele dag regenen.
Maar gelukkig komt dit niet zo heel vaak voor. De meeste kans op regen is wel in de namiddag.In het regenseizoen is er ook altijd onweer en deze kan ook behoorlijk heftig zijn. Zorg ervoor als je een aktiviteit onderneemt dat je dit altijd vroeg in de morgen gaat doen. Neem een poncho en muggenspul mee. Zorg er ook voor dat je video/camera beschermd tegen zowel de regen maar ook tegen vocht. Vul desnoods een paar oude sokken met rijst en leg deze bij de apparatuur.

Veel plezier.
Henk en Carolien
Sarapiqui, Costa Rica