Diverse vragen rondreis Costa Rica

Hallo allemaal,

4 jaar ben ik in mei 2 weken naar Costa Rica geweest. Dit was onvergetelijk en Nu wil mijn broer en zijn toekomstige vrouw ook naar Costa Rica. Over 1,5 maand willen ze al gaan. 15 juli t/m 30 juli. Nu zit ik met de volgende vragen:

  • Ze willen graag hun vakantie afsluiten aan een mooi wit strand. Wat raden jullie aan voor eind juli? De Oostkust of de Westkust? Ofwel, bij welke kust heb je de minste kans op regen/meeste kans op droge periodes?
  • Vanwege het budget wil ik ze met eigen vervoer naar La Pavano sturen om vervolgens met de boot naar Tortuguero te gaan. Mijn vraag is hoe je vanuit de haven in Tortuguero bij je accommodatie komt,aangezien de huurtauto achterblijft.
  • Zijn bepaald NP in het regenseizoen gesloten?
  • Zijn er nog andere puntjes waar ze rekening mee moeten houden in vergelijking met de maand Mei (we hebben toen niet 1 druppel regen gehad). Behalve de kans op regen natuurlijk.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr. Rob

Het maakt niet uit aan welke kant je zit in juli.
Playa Cocles aan de Cariben. Plya Carrillo aan de Pacific zijn enkele van de mooie stranden.
Je gaat van Pavones met de boot (openbaar vervoer) naar Tortuguero en weer terug.
Er zijn geen parken gesloten in juli. Wel zijn Rincon en Manuel Antonio op maandag gesloten.

Johan
www.cosstaricaopmaat.nl

Bedankt voor je reactie.
Kun je ook aangeven wat er na de bootreis gebeurt? Zijn de accomodaties lopend te bereiken of moet vanuit daar nog een taxi nemen naar je hotel? Ook ben ik benieuwd of je in Tortuguero zelf ook makkelijk excursies kunt boeken op de dag van aankomst of dat je deze van te voren al geboekt moet hebben.

Alvast bedankt voor de reacties

Er zijn geen auto´s, dus ook geen taxis in Tortuguero.
Als je een hotelletje in het dorp hebt geboekt dan is het niet ver lopen.
Het is een heel klein dorpje.
Heb je een van de grotere lodges geboekt. Dan is daar de boottocht en
eventueel het vervoer vanaf San José bij inbegrepen.

Johan
www.costaricaopmaat.nl