Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Italië?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Hoeveel tijd moet je uittrekken voor een reis door Italië?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!
Italie is zo groot en heeft zoveel mooie regio’s en bezienswaardigheden dat zelfs twee maanden mijn inziens te weinig is ;-)…
En ja wil je t echte Italiaanse leven ontdekken dan moet je er eigenlijk (een tijdje) wonen… ![]()
Het liefst ging ik er wonen,ga al jaren op vakantie en heb al aardig wat steden en dorpjes gezien maar telkens als we terug zijn denk ik …ah jammer! voor die plaats hadden we geen tijd en dat dorpje daar met dat mooie kasteeltje had ik ook nog graag bezocht.Dan heb ik het nog niet eens over de streek gerechten die heel anders zijn aan de bloemen riviera of de amalfi kust of in toscane waar ze weer veel wild eten.Tevens heb je te maken met dialecten net als in Holland het Fries of Brabands…dus als het even kan er gewoon gaan wonen ![]()
Er is zoveel te zien en mee te maken in Italië. Dat lukt nooit in 2 maanden, laat staan 3 weken. Zelfs als je er woont…
Woon al mijn hele leven in Nederland en heb zelfs van dit kleine landje nog lang niet alles gezien.
Ik ben ook al verschilende malen in Italie geweest maar ik zeg 3 weken is ook al leuk blijft er altijd een reden om terug te gaan en blijft het leuk.ga je elke keer naar een andere regio
inderdaad je kan niet zeggen hoe lang je nodig hebt om het land te zien als het zo zou zijn lijkt het ook wel op een busreis en laten we eerlijk zijn daar is een vakantie in italie zonde voor
maar geniet er van.
Tja, maar daarnaast is het in Italië ook nog eens zo dat er ongekende regionale verschillen zijn, iets wat je wat mij betreft in geen enkel ander land in het Westen dermate hebt. Ik heb uitgebreid gereisd door Frankrijk en Spanje, ook landen met zoveel meer cultuur en tastbare geschiedenis dan Nederland, maar bij Italië denk ik echt in regio’s als ik op vakantie ga, en vaak dan hou ik het ook gewoon bij één regio. Komt natuurlijk door de zo gefragmenteerde geschiedenis. Natuurlijk heb je wel de verdeling Noord-Midden-Zuid, ik vind het Noorden zelf een beetje saai, maar in Piemonte kom ik graag. Mijn favoriete gebied is en blijft Campania.