Peiling: Zou je in Italië willen wonen?

Italië is een geweldige reisbestemming. Maar zou je er ook wel willen wonen? Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

ja dolgraag!
Ik moet echter nog 2 jaar wachten. Dan ben ik 65 jaar en wordt ik niet meer gekort op mijn AOW!
Liefst zou ik met een vriend gaan,maar ik ken niemand die er ook graag wil wonen.
lacarina

Hoe rapper hoe liever!
Ik ben het kotsbeu in België: het klimaat, de stress, …
Wij gaan de navelstreng met België niet definitief doorknippen: onze gezondheidszorg is er eentje van hoogstaand kwaliteit!
Zodra onze kinderen hun stek gevonden hebben, trekken we naar la Bella Italia.
Onze jaarlijkse reis organiseren we in het kader van een definitieve verhuis: we pogen binnen 2 jaar Italië volledig bezocht te hebben en te beslissen waar we ons definitief willen vestigen. Tot nu toe gaat onze voorkeur uit naar Umbrië. En daar zijn we al enkele huizen gaan bekijken. Maar, de onderkant van Rome moeten we wel nog ontdekken.
Om onze voorbereiding nog eens in de verf te zetten: ik ben net mijn vierde jaar Italiaans begonnen!

Arrivederci in Italia?
Tante Salutti e ciao…
Els

Volmondig JA. Wij hebben er gewoond en zijn bezig om weer een huis te kopen. In de Abruzzo, want dat vinden we zo mooi en betaalbaar. Vlakbij het strand (30 minuten) en bij de ski resorts (1 uur), maar we houden dan wel ons huis in Zuid-Afrika aan, want het weer is niet altijd goed en de vele zonuren in Zuid-Afrika missen we anders.

Hallo

Wij zijn van plan om in Umbrie te gaan wonen en er een B&B te beginnen. We zouden vertrekken rond nieuwjaar.

Erik

Tijdens m’n volgende reis maar eens rustig brainstormen over m’n maatschappelijke carrière. Momenteel nog prima naar m’n zin in de marketingwereld maar al vaak zitten fantaseren over een oplossing zoals Erikitaly al gaat doen. :slight_smile:

Ik heb plannen om over ca. 1,5 jaar in m’n eentje naar Italië te gaan als mijn basis italiaans naar mijn idee voldoende is. Ik maak me wel zorgen over het vinden van een baan. Ik ben kok van beroep, maar de werkloosheid is erg hoog, het vinden van een baan is dan ook gelijk een groot obstakel vrees ik.

Misschien is het beginnennaarvertrekken van een bed en breakfast dan iets voor jou?
Ik weet niet hoe oud je bent?.
Lacarina

Dat zou wel een droom, zoals velen die hebben, ook een van mij zijn. Maar met mijn financiele situatie momenteel kan ik me dat absoluut niet veroorloven, maar wellicht in de verre toekomst :wink:

10 jaar geleden wou ik er wonen,
maar ik ben verliefd geworden op het hoge noorden…zodus…

Ik wou vroeger in Toscane gaan wonen, bij mn tante en achternichtjes-neefjes.

waarom niet toch 1 eu

Ik woon er al meer dan 8 jaar, ben getrouwd met een Italiaan.
Heb een full-time job in de zorg.
Italie is echt niet zo’n droomland als dat het lijkt als je op vakantie bent!
Hier is net zo veel stress als in Nederland, veel minder arbeidsmogelijkheden (bv carriere maken) de salarissen liggen hier een stuk lager en het levensonderhoud zeker in noord Italie is net zo duur als in Nederland!
De B&B’s groeien hier als paddestoelen de grond uit en het is zeer moeilijk om alleen van inkomsten van een B&B te kunnen leven!
Dus denk goed na voor dat je de stap maakt!

Nee hoor zeker niet!
Om lekker op vakantie te gaan vind ik het prima…Lekker dichtbij en goedkoop vliegen…
Voor de rest niets te zoeken.
Maar goed alles lijkt meestal mooier op vakantie.