In het begin is het vaak zoeken in Playa del Carmen... dus help ik een handje

Beste mensen,

Mijn naam is Judith, 39 jaar en woonachtig in Nederland, Noord-Limburg en ik verblijf momenteel tot het eind van het jaar in Playa del Carmen, Mexico. Ik ben al verschillende malen langere periode naar Mexico afgereisd, keer of 5 en ken Playa del Carmen dan ook redelijk goed. Wellicht in de toekomst een combinatie van wonen en werken in Nederland en Mexico.

Ik weet als geen ander als je aankomt in je nieuwe vakantiebestemming dat je je dan verschillende dingen afvraagt de eerste dagen.

Want het is nogal een cultuurverschil met Europa :wink:

Zoals:

Waar liggen de beste en dichtstbijzijnde stranden?

Hoe werkt het hier met openbaar vervoer?

Waar vindt ik het busstation?

Waar staan de collectivo’s die je brengen naar Cancun, Tulum enz.

Waar stoppen de lokale bussen en collectivo’s overal?

Hoe werkt het met de straten en namen en blokken als je ergens loopt of naar n bepaald restaurant of gebouw op zoek bent? Zoals de calles en avenidas enz

Als ik een dokter nodig heb, waar vindt ik die dan?

Waar kan ik hier het beste geld pinnen? (want niet alle geldautomaten werken met onze bankpassen)

Op welke manier hou ik een taxi of bus staande en wat zijn gangbare prijzen?

Hoe werkt het met het betalen van fooi?

Waar vindt ik de dichtsbijzijnde supermarkt?

Waar vindt ik leuke cafes/goede restaurants?

En zo kan ik nog wel 20 vragen bedenken die heel handig zijn om te weten als je voor t eerst in Playa del Carmen bent.

Omdat ik nog een aantal weken hier ter plaatse ben, wil ik mensen die deze herfst/winter nog afreizen naar Playa del Carmen, graag de mogelijkheid bieden om met mij 1 dagdeel hier op rondreis te gaan waarbij ik je aan het begin van je vakantie alle nuttige locaties laat zien, je allerlei tips geef en je vragen beantwoord. Zodat de tijd die je daarna nog verblijft makkelijker wordt en een hoop zoekwerk bespaard. Want werkelijk zien waar het is en er samen naar toe gaan maakt het een tweede keer al een stuk makkelijker om het te doen of terug te vinden.

Ik doe dit in kleine groepjes en voor een kleine bijdrage per persoon.

Als je dit wel ziet zitten stuur me dan een email op info@praktijkzonnewende.nl

Groetjes en hopelijk zien we elkaar in Mexico!