Hoi,
Aankomend februari heb ik zon 25 dagen in Canada rondom Vancouver. De meeste topics gaan hier over Canada in de zomer maar ik ben nou zo benieuwd wat leuk is om te doen in de Winter! Dus wat te doen in de winter in Canada?
Wintersport! :biggrin:
Nabij Vancouver is Whistler natuurlijk het ski- en snowboardparadijs. Na de Olympics van dit jaar is er een hoop gemoderniseerd en beter bereikbaar gemaakt (tenminste, dat heb ik begrepen). Andere wintersporten zijn crosscountry (langlaufen), snowshoeing (die ‘tennisrackets’ onder de schoenen), sneeuwscootertochten, etc.
Er zijn een aantal van onze leden in die hoek, dus die kunnen er vast wel meer inhoudelijk op in gaan.
Inderdaad wintersport is 1 optie om van te genieten als je in Vancouver en omstreken verblijft. Op dit moment ligt er al een paar meter sneeuw op de locale bergen die op zo’n 15-20 minuten van het centrum van Vancouver te bereiken zijn. Je hebt Cypress Mountain (waar een deel Olympische evenementen doorgingen), Grouse Mountain en Mount Seymour. Je kan hier skien, snowboarden, langlaufen of snowshoen van 's morgens tot 's avonds laat. Door de week is het minder druk vergeleken met het weekend natuurlijk.
Verder kan je in Vancouver en omstreken genieten van zowat alles omdat het hier niet de hele winter echt winter is. Je kan het weer goed vergelijken met dat van Nederland/Belgie in de winter. Soms wat sneeuw, soms regen en ook zonnige dagen. In de winter kan je veel al dezelfde dingen doen als in de zomer. Je kan hier wandelen, hiken, fietsen, kayaken, kanovaren en dergelijke.
Voor een heel deel activiteiten en plaatsen om te bezoeken kan je eens kijken op de laatste pagina van mijn route beschrijven. De meeste dingen kan je het hele jaar doen en bezoeken: My One True Love found on the internet!!
Hopelijk heb je hier wat aan,
Groetjes uit Vancouver,
Ann