Hallo Sri Lanka-kenners, handig zoveel te lezen (niet alleen hier) over Sri Lanka, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer. Maar goed, grote lijnen blijven zien en verder zal het daar allemaal wel duidelijk worden. Eén ding houdt ons nog wel bezig. We gaan laatste week juni, eerste drie weken juli. De eerste dagen willen we echt even plat op strand. (Dat zeggen we ieder jaar, om vervolgens de eerste dag meteen al op pad te gaan, maar goed).
Gezien het klimaat begrijpen we dat oosten of noord(oosten?) beste is. We nemen aan dat het er in principe veilig is (toch?). Wat we niet helder hebben - door tegenstrijdige informatie - is of je in oosten en noorden als vrouw in bikini probleemloos op het strand kan liggen? En dan bedoel ik buiten de (vaak voor ons te dure) ressorts, wij zijn meer guesthouse-‘bewoners’. Dus: kan je in bikini op strand liggen? Kan het niet? Of wordt het oogluikend geaccepteerd? In dat laatste geval ligt mijn vrouw ook niet prettig namelijk… En we willen ook niemand voor het hoofd stoten natuurlijk.
We horen graag, dank.
Bald
Hallo Bald,
Uit jou verhaal begrijp ik dat jullie af reizen naar het noorden of het oosten. mijn ervaring is zuid zuid-west tussen Colombo en Bentota in hebben mijn vrouw en ik in Kalutara gebivakkeerd.Het zwemmen daar in de zee kun je gewoon in je bikini doen zonder problemen.
Ook in hotels waar ook veel locals komen kun je in je bikini zwemmen, er wordt niet raar of vreemd opgekeken ofzo.
Veel plezier in Sri Lanka.
Groet
Kees.
Hoi, ik ben op bijna alle stranden geweest tussen Tangalle en Colombo.Het is daar toeristisch en iedereen draagt badkleding,geen probleem.Als je tussen de locals terecht komt kijk dan even hoe de vrouwen eruit zien en pas je aan.
screen gewoon hoe ze reageren, ik ben zelf in zuiden geweest op bijna alle stranden, daar is het oke. Ik heb begrepen uit de lonely planet dat t in t noorden en oosten nog wel voor mannelijke kijkers kan zorgen. en voel je je niet prettig, sla je gewoon ff een sarong om veel plezier! Sara noutsi