Weer september in Sri Lanka?

Hallo allemaal,

We zijn van plan om in Sept. naar Sri Lanka te gaan.Kan er iemand
info/ervaring geven over het weer en in welke regio we kunnen zwemmen zonder dat het gevaarlijk is.

alvast bedankt

Groeten van
Goeleke

Beste Goeleke,
Ik kan je eventueel info geven , maar welk hotel heb je? hoelang blijf je ?
Wij gaan nu weer in Oktober voor de zesde keer , het is een fantasties land.
1 Tip krijg je al over het weer. Je zit aan het einde van het regenseizoen .
Dus kan het af en toe flink hozen (soms s,nachts )even daarna weer strak blauwe hemel met 35 graden.

Beste J. M.,
dank je wel voor de reactie…
We waren nog nooit in Sri Lanka, wel elders in Azie (Thailand, Vietnam, Myanmar…) en altijd op eigen houtje, dus we hebben nog niets geboekt.
We willen drie weken v.a. 01. September blijven en dachten daarvan twee weken aan de zuidkust te relaxen. Als je informatie hebt over veilige plekken om in zee te zwemmen en/of leuke hotelletjes (liefst bungalow
direkt aan het strand) horen we het graag…
lieve groeten
Jeannine, Dieter

Hey,

Ik ben Geoffrey, 21 en ben sinds gisteren terug thuis van een zalige maand op Sri Lanka!

Ben zowat overal geweest en kan enkel zeggen dat ik in heel de maand enkel 3 dagen regen heb gehad in de bergen (omgeving Kandy en Nuwara Eliya) en dan niet heel de dag regen, maar enkele zware buien.

In de bergen is het nu regenseizoen 3 maanden, maar je moet er zeker naar toe gaan, het is niet zo dat het de hele dag regent.

Soms valt er wel een tropische regenbui, maar na 5 min schijnt de zon alweer.

Je kan absoluut niet zwemmen in Negombo, gevaarlijke stromingen, in Uppuveli en Nilaveli bij Trincomalee aan de andere kant van het eiland is de zee kalm en kun je rustig uren zwemmen, maar daar zal je waarschijnlijk niet komen want ligt in het “onveilige” noorden.

In Arugam Bay is het ook zeer goed te doen, wel hoge golven.

Verder was ik ook in het zuiden in Unawatuna en daar kon je in het water, maar echt zwemmen ging naar mijn mening niet.

Hoop dat je wat hebt aan men informatie!

Beste Goeleke,
Geoffrey heb je al een antwoord gegeven en daar sluit ik me bij aan.
Wij komen er al zes jaar en al die tijd in het zelfde hotel Royal Palms Hotel in Kalutara.Het is een 5 sterren hotel goed eten en comfor het is richting zuiden . Ligt centraal om wat te ondernemen .Het is een mooi land lieve mensen geen problemen als toerist met tamils strijders die heb je daar niet.Je kan zelf mooie tochten ondernemen ,met een aircoauto en chauffeur die gelijk je gids is.Bij hotel Royal Palms kun je zwemmen in zee maar alleen als de rode vlag niet gehesen is.
Voor bungalows aan zee , dat kan maar is minder luxe en is meer naar het zuiden.Voor tochten kan ik je een paar tips geven geef wel je e-mail adres er voor.
Wij zijn ook in het verleden in Tailand geweest , maar Sri Lanka is honderd keer mooier en meer kultuur .
Ik ben trouwens 61 jaar en mijn vrouw 62.
Ik hoor wel als je er prijs op steld voor meer?
Groetjes Hans

Hoi Goelijke,
Wij zijn net terug van 4 weken sri lanka. Wij konden aan de west kust niet zwemmen. Aan de oost kust in Mirissa en Unawatuna is het goed, kun je ook zwemmen en bodysurfen. Wij waren met twee kinderen van 9 en 11 en die hebben zich zeer vermaakt in zee.
Paradise beach hotel in Mirissa kunnen we je aanraden en hotel flower garden in Unawatuna (wel goed onderhandelen over de prijs, als je langer blijft 3 à 4 dagen dan lukt dit wel) Het eten bij beiden is geweldig en verblijf is ook prima.
Eer zijn bijna geen toeristen, dus in principe kun je overal terecht.
Veel succes,