Juli maand... waarheen?

Zoals je al weet wij reizen in juli naar SL.
Ik dacht dat dit zo’n beetje schipperen wordt tussen de regenseizoenen.
Waar in SL hebben wij de meeste kans op weinig regen?
Is Adam’s peak te ‘beklimmen’ in deze maand of laat het weer het niet toe?
Bij welke stranden kunnen we een kleine halte inlassen?
(We houden nogal van rust en kalmte.)

Ik zit met dezelfde vragen maar ik vind geen antwoord. Kan iemand mij verderhelpen?

Hoi allebei,

Sorry dat ik Niek’s vraag gemist had, zat in SL.
a) Adam’s Peak is dan gesloten, om heel wat meer reden dan het weer. Dus klimmen NIET doen, je zou kilo’s aan eten-drinken-zaklampbatterijen moeten meesleuren, verstoort het dierenbroedseizoen en riskeert ook andere risico’s.
b) Weerspatronen heb ik geprobeerd hier samen te vatten

Qua strand is oostkust dan perfekt, overige delen zijn ook best te bereizen alleen je kunt aan de andere kusten niet veilig in zee zwemmen en tot half juli wat risico’s van intermonsoon-stortbuien.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Qua strand is oostkust dan perfekt, overige delen zijn ook best te bereizen alleen je kunt aan de andere kusten niet veilig in zee zwemmen en tot half juli wat risico’s van intermonsoon-stortbuien.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
[/QUOTE]

Beste,

Als ik van zonnen hou, kan ik dan van 15 tot 30 juli alle dagen rekenen op voldoende zon in het westen ( rond Colombo) om wat tijd te vertoeven op het strand? Kan ik die zonuren vergelijken met bijvb zuid-Spanje, of is dat niet te vergelijken? Kan je daar lekker bruinen of loop ik voortdurend met een paraplu in mijn hand? En nog een vraagje, is Sri Lanka gevaarlijk op gebied van criminaliteit? Zijn ze ook zo vrouw-onvriendelijk als in Indië ? Alvast bedankt voor uw antwoord,

groetjes Johan

Beste,

Als ik van zonnen hou, kan ik dan van 15 tot 30 juli alle dagen rekenen op voldoende zon in het westen ( rond Colombo) om wat tijd te vertoeven op het strand? Kan ik die zonuren vergelijken met bijvb zuid-Spanje, of is dat niet te vergelijken? Kan je daar lekker bruinen of loop ik voortdurend met een paraplu in mijn hand? En nog een vraagje, is Sri Lanka gevaarlijk op gebied van criminaliteit? Zijn ze ook zo vrouw-onvriendelijk als in Indië ? Alvast bedankt voor uw antwoord,

groetjes Johan
[/QUOTE]

Hoi Johan,

Ja dat zou goed moeten gaan. Zon min of meer gegarandeerd tussen 8 uur 's ochtends en 14 uur, daarna vaak wat wolken en later regen. Zonkracht is sterker dan Spanje en luchtvochtigheid extreem hoog, net als India.

Vrouwvriendelijkheid is niet al te best maar als je beperkt blijft tot de toeristengebieden, en bijvoorbeeld niet met bussen reist, zul je er weinig last van hebben.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]