Mijn man en ik willen in 2010 van midden januari tot midden februari voor 4 weken naar Australië. We willen een camper huren en van Sydney via Melbourne en Adelaide naar Alice Springs rijden.
Is het verstandig om vanaf Adelaide een 4x4 te huren? Mis je veel als je gewoon met een camper blijft rijden? Wanneer is het verstandig om alles te gaan boeken?
Ten aanzien van dit stuk zou ik persoonlijk niet direct een 4x4 nemen.
Ligt er ook een beetje aan wat je allemaal wilt doen. In principe kun je de route Sidney, (al dan niet via) Canberra, Melbourne, GOR, Ballarat, Adelaide, Coober Pedy, Uluru, Alice, helemaal over verharde wegen rijden, misschien dat je links en rechts afslaand een stukje kiezelweg tegenkomt. Maar ook dat zal niet echt spannend zijn. Uiteraard kun je in de Grampians ook iets ruigers zoeken, de vraag is of je dit wilt. Er is genoeg moois te zien zonder eeuwig ver van de bewoonde wereld af te gaan. Ook genoeg campings, etc. Ik dacht dat je op de website van Britz een overzicht had staan welke wegen je niet zonder toestemming (van Britz) mag berijden.
Ik heb niet meer gekeken, maar volgens mij staat er in die regio niet veel wat verboden is.
Als je meer vragen hebt dan lezen we het wel.