In 4 dagen heen en terug naar elephant valley vanuit PP

Hallo allemaal,
Wij zijn op dit moment in Vietnam en lopen een beetje voor op ons programma.
Ik heb wat zitten lezen en elephant valley in het oosten van Cambodja lijkt me geweldig.
Is het mogelijk en goed te doen om een dag te rijden, 2 dagen naar de valley en de watervallen te gaan en een dag terug?
En wat zijn ongeveer de kosten?
Bedankt
Groetjes sophie

Hoi Sophie,

Wij zijn op dit moment onze reis naar Cambodja aan het plannen en willen ook graag vanuit PP naar Sen Monorom. Wij zitten een beetje met dezelfde vraag. Hebben jullie de trip gemaakt en zo ja was het te doen qua reizen? We zijn ook erg benieuwd naar je ervaring in Ele Valley.

Groetjes Sanne

Jammer dat er zo weinig reactie is op dit onderwerp.
Ik ga over 14 dagen naar Cambodja en wil vanuit PP ook deze excursie maken.
Als ik nieuws heb zal ik er over schrijven als ik terug ben.
Henria

hallo

Net terug van een 3-weekse reis naar Cambodia. Supermooi land en heel lieve mensen.

Ik ben zelf ook vanuit Phnom Phen naar Sen Monorom gegaan. Als je een minibus neemt (geen grote bus) dan ben je er normaal gezien in 6u. Kostprijs was, denk ik, 12 dollar.

In 4 dagen is het dus perfect mogelijk om 1 dag The Elephant Project te doen en 1 dag de omgeving (vb de watervallen) en terug te keren.

Zelf moet ik zeggen dat Sen Monorom mijn minst favoriete deel van Cambodia was en dat ik Sen Monorom allesbehalve een leuke plaats vind om te verblijven. Er zijn diverse watervallen te bezoeken als je wil maar mindblowing zijn ze zeker niet.

Je kunt er ook trekkings doen natuurlijk. Maar als je gibbons of zo wil zien in de Seima Forest dan heb je enkel een kans om ze te zien als je er minstens een nacht blijft.

In het dorpje zelf is er weinig of niks te doen.

The Elephant Valley Project had ik geboekt voor 2 dagen en uiteindelijk maar 1 dag gebleven. Had niets te maken met de kwaliteit van het project. De olifanten zijn wel super om te zien. Je ziet ze van dichtbij hun dagelijks bad nemen en daarna volg je ze in het woud. je krijgt ook veel informatie van de begeleiders die er echt wel veel van af weten.

1 like

Ik ben ook net terug van Cambodia en heb daar ook de Elephant Valley Project bezocht. De trip van PP naar Sen Monorom met een grote bus duurde bij mij ongeveer 9u. Het grootste deel van de weg is in deftige staat maar vanaf dat de bus in heuvelachtig gebied komt rijdt ze erg traag. Wat soms ook een plus kan zijn bij de nogal gekke chauffeurs ;). Als je EVP één dag bezoekt zoals ik betaal je 70$. Naar mijn mening is één dag ook voldoende tenzij je een echte olifant-freak bent. Verwacht je wel aan een stikhete tocht door de vallei en veel insecten. Wel de moeite waard.

Sen Monorom en het gebied er rond is zo rustig dat je makkelijk zelf een motorbike kan huren en naar de watervallen, lokale dorpjes kan rijden. Er is amper verkeer maar wel voor zandwegen dus rijdt voorzichtig. Er zijn, gezien het heuvelachtig gebied, enkel motorbikes met manuele schakeling te huur maar dat heb je zo onder de knie. Het kost ongeveer 7$ voor één dag. Ikzelf vond Sen Monorom een plek waar ik weken zou kunnen verblijven. Er is opzich weinig te doen en slechts een handvol mensen spreken er Engels, maar dat is juist het charmante. Je kan er ontspannen, alle mensen zijn supervriendelijk en je kan er best lekker eten( Greenhouse, lokale restaurantjes en streetfood). Ik heb er zelf 5 dagen doorgebracht en vond dit één van de beste plekjes in Cambodja. Maar smaken verschillen natuurlijk.

1 like

Hehe wat grappig dat de meningen over Sen Monorom zo verschillend zijn! Ene schrijft dat het minst favoriete plek was en ander zou er weken willen blijven :slight_smile: