Hallo
Wie heeft er ervaring met het importeren in Kenia van een motorfiets uit Belgie. Wat is de procedure in Kenia . Wie helpt mij? Vrienelijke groet Peter
Hallo
Wie heeft er ervaring met het importeren in Kenia van een motorfiets uit Belgie. Wat is de procedure in Kenia . Wie helpt mij? Vrienelijke groet Peter
Wellicht kun je hier iets vinden:
http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=76983
Het is wel een website van het Nederlandse Ministerie van Economische zaken… ik weet niet in hoeverre dat verschilt. (ik heb het ook niet helemaal gelezen namelijk
)
Hoi
Wij hebben een auto geimporteerd in Kenya en het laten doen door onze vriend Makau, die overal kenissen en vrienden heeft in de haven van Mombasa.
Welllicht kan Ndinda eens met hem praten ?
Hij is accountant : http://www.kolimakauco.net
Greetz
Mwende
Hallo Bart. Omdat ik de motor vanuit Belgie verstuur gelden andere regels dan in Nederland. Ik heb al contact gehad met SGS in Spijkenisse maar die verwezen mij door naar SGS in Belgie. Waar het mij omgaat is een certificate of roadworthiness dat door de Keniaanse import gevraagd wordt. Voor een auto kun je het APK formulier gebruiken maar voor motoren kennen we geen APK zowel in Belgie als Nederland. Alle overige formaliteiten zijn in orde. groeten Peter
Hallo Mwende. Bedankt voor de tip. De motor gaat vanuit Zaventem naar Nairobi. Dus niet naar Mombasa.Het gaat om het certificate of roadworthiness dat ik nog moet hebben . Alle overige papieren zijn in orde. groeten Peter
hmmm
Onze auto moest idd ook in Japan een certificate of roadworthiness krijgen, we hebben daar wat voorbetaald, ik zou aan Makau moeten vragen hoeveel.
Ik denk dat er in Nld/Belgie ook speciale firma’s bestaan die zo’n keuring doen voor export.
Als wij een auto naar Nederland willen doen moet dat immers ook ? (anders had mijn zus mijn auto gekocht , maar dat naar Ned brengen was niet zo simpel)
Grtz
Hoi Mwende,
Vraag het even aan Makau aub. Gr. Helen
voor informatie over importeren ga naar de website van de Kenya Revenu Authority daar vind je een mai8ladres waar je je vraag kan stellen en een goed en correct antwoord krijg.
Maar een goede agent weet precies wat nodig is en in de nieuwe constitution moet je agent geregistreerd zijn.