Wij zijn een gezin van zes personen uit Belgie en wij gaan binnen enkele maanden vehuizen naar suriname.
Kunnen jullie mij nuttige informatie geven over de verhuisfirma’s prijs, ervaring enz.
Heeft er iemand ervaring met de transport van een paard naar suriname?
Wat wel te doen en wat niet ENZ. ENZ. ENZ
Kortom al jullie ervaringen en tips zou ik graag horen.
Vermoedelijk kunt u het beste met een Nederlands bedrijf in zee gaan die bekend is met verhuizingen naar Suriname vanwege de ervaring die zij hebben. Vanuit Nederland remigreren en emigreren er heel veel mensen naar Suriname op dit moment. Eind 2006 heb ik kennissen een beetje geholpen met kasten bouwen in Suriname die toen net 3 weken daarvoor geremigreerd waren. Je krijgt een container voor de deur en 3 weken later wordt die bezorgd in Suriname. Onze kennissen hadden al hun apparatuur uit Nederland meegenomen (zelfs de wasmachine) en daar “omvormers” gekocht om de 110 Volt stroom om te zetten naar 220 Volt. Verder hadden zij Javanen ingehuurd voor de verbouwing van hun huis.
Als Belg zult u zich vermoedelijk vrij makkelijk thuis voelen in Suriname.
Leuk dat jullie van plan zijn hierheen te komen, er zijn meer Belgische mensen hier overigens.
Ik heb even wat gegevens nagevraagd over dat paard.
Sowieso voor beide dingen gewoon verhuizen met goederen en het paard, is het het best het per boot te regelen. Het paard kan ook per vliegtuig maar dat is erg prijzig. Het beste is alles via Nederland te laten verlopen, denk ik.
Beste is ook twee paarden te brengen in plaats van een. Je moet zelf een container regelen en er gaan twee paarden in een container, anders kost het je onnodig veel.
Je zult zelf voor medicijnen en water en voer en een groumer ( heet dat zo, hahaha) moeten zorgen. De boottocht duurt 10 dagen.
Er zit wel risico aan vast, want je weet niet hoe het weer is en de omstandigheden op zee zijn. Paarden zijn gevoelige dieren, zoals je waarschijnlijk zelf weet.
Het wordt overigens wel gedaan en er zijn paarden die hier heelhuids aan komen en het prima naar hun zin hebben, nadat ze een beetje gewend zijn aan het klimaat.
Check deze maatschappijen even:
Jos Steeman ( denk alleen voor meubels en post)
VSH ( www.vshunited.com)
of deze www.sga.sr
of bel deze Surinam service line ( 010-4773589 Nederland)
Wat je verder wel en niet moet doen, ligt echt aan waar je heen gaat, hoelang je blijft, wat je gaat doen.
Wil je je eigen meubels brengen etc. of je verzekeringen in het buitenland aanhoudt.
Hoop dat ik je enigzins heb geholpen en hoop dat het lukt!
Hopelijk stellen jullie het heel goed in Suriname! Ikzelf ben ook Belg, maar vind geen info omtrent emigratie naar Suriname, enkel voor Nederlanders. Kunnen jullie (of anderen die dit lezen) mij aub helpen! Het is mijn droom om er te werken of een eigen zaak te beginnen.
Dus kunnen Belgen daar voorgoed gaan wonen, zijn er financiële investeren die je moet doen om de nationaliteit te verwerven? Hoe kan je de nationaliteit verwerven of is dat niet nodig om daar permanent te kunnen wonen? …