ja daar zit ik dan in zuid afrika. De eerder gemaakte plannen gaan niet door en dus zijn er ineens 5 weken over. Wat moet ik nog echt zien/doen? tips graag. Momenteel zit ik al een paar weken in capetown waar ik pendel tussen een project in khayelitsha en greenpoint. Maar ik ben al een aantal malen eerder geweest en seen it is done it, dus graag tips voor de plekken waar ik nog niet ben geweest.
(wel geweest in: westcoast tot vioolsdrift, capetown en omgeving (hermanus), limpopo, kruger, lesotho (alleen malealea)
Ik ga volgende week nog naar eastern cape voor een projectje en wat oude vrienden bezoeken, dus ook graag tips voor die omgeving!
alvast bedankt!
Jeffrey’s Bay ligt denk ik wel op de route. Waarschijnlijk wel een lekkere plek om even te buurten.
Vlak bij East London is een plaats wat Gonubie heet. Ik heb hier enige tijd doorgebracht aangezien ik hier een vriendin van me heb wonen. Het ligt pal aan de oceaan. Is wel een mooie plek om te verblijven al moet je daar niet al teveel toeristen verwachten
Ook East London zelf ligt ook aan de oceaan. De moeite waard om even te kijken, maar niet meer dan dat. Wel een mooi strand trouwens. Is leuk om vanuit de haven een boot te huren en langs de kust op te varen.
Iets verder rigting Umtata toe liggen een aantal soort kleine eilandjes, genaamd Mazeppa Bay. Daar is een grote hangbrug waar je overheen moet, het is niet echt de stevigste maar dat mag de pret niet drukken. Is een leuke plek met name als je wat vrienden bij je hebt. Je kunt hier namelijk uitstekend vissen en een goed feestje bouwen aan strand.
Verder zou ik niet teveel heil in de eastern cape zoeken. Ik ben namelijk ook in de overige delen geweest maar dan zou ik liever in de West Cape blijven. Toch zou ik me wel vermaken daar, ook al had ik geen plan!
Persoonlijk zou ik richting mosselbaaij of plettenbergbaaij gaan. Ligt ook op de route vanuit CPT maar valt nog onder de Western Cape volgens mij.
Veel plezier nog en geniet ervan!
Arjan
bedankt arjan voor je reactie. De plannen zijn inmiddels alweer gewijzigd!! Gaat toch altijd sneller. Ik ga nog wel naar easterncape, maar alleen een weekje. (vooral met projecten bezig) daarna op naar tanzania…
Ik heb de plaatsen opgeschreven, wie weet, anders volgende keer! in ieder geval bedankt!
groetjes mariska
ps. forumbeheerder, je kan mijn onderwerp wel verwijderen!