(origineel bericht op be-more.nl)
Hello again
Zo eindelijk weer eens internet, wat een internetschaarste hier zeg! Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik er ook niet heel erg actief naar op zoek ben gegaan, maar toch! Inmiddels hebben we zeker 2000 kilometer afgelegd (de binnenkant van de auto begint me inmiddels wel aardig te vervelen) en zijn we nu in Jeffrey’s Bay, een kustplaatje in het zuiden van Zuid Afrika. Vanaf het Krugerpark zijn we naar Sodwana Bay gereden, wat de beste plek in Zuid Afrika zou zijn om te snorkelen. Met een verrekijker zou het inderdaad best aardig zijn geweest, maar ach, wat een verademing om na de hitte van het Krugerpark lekker te zwemmen in het koele water! Na Sodwana Bay zijn we via de kust richting de Drakenbergen gereden. Wat is het daar betoverend mooi! Heerlijk paardgereden in de middle of nowhere, alleen tussen de schaapjes en de koeien, en af en toe een herder die je groet. Toch heb ik voor de tweede maal besloten dat ik die *** Sani Pass echt nooit meer opga…
Vanaf Jeffrey’s Bay willen we de Gardenroute gaan rijden, het moet adembenemend zijn dus ik ben benieuwd! Uiteindelijk zullen we eindigen in Kaapstad, waarbij ik hopelijk dit keer wel met de kabelbaan de Tafelberg op kan (Of gewoon lekker wandelen, of niet dan Hanneke?). En uiteraard moet er flink geshopt worden in het grootste winkelcentrum van het continent, maar dat is natuurlijk alleen noodzakelijk kwaad.
Lieve allemaal, ik brei er weer een einde aan, volgende bericht zeer waarschijnlijk vanuit Isiaiah in Durban!