Ik doe dit jaar eindexamen havo en ik wil volgend jaar nog niet meteen gaan studeren. Ik wil heel graag naar New York maar dit gaat waarschijnlijk niet lukken omdat ik geen manier heb kunnen vinden om goedkoop voor langere tijd in New York te verblijven.
Mijn nieuwe plan is om op taalreis te gaan naar Spanje! Wel voor langere tijd, dus op zijn minst 6 maanden. Ik kan alleen niets goedkoops vinden. Ik wil graag in een appartement of residentie/campus verblijven omdat ik zo makkelijk andere studenten kan ontmoeten. Maar ik zie het niet zo zitten om elke avond samen met andere studenten te moeten koken… Of zal dit geen probleem vormen?
Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand een goede (goedkope!) organisatie?
Voor een taalcursus Spaans zou je kunnen kijken op tricolore.nl.
Er zijn wel hostels in New York waar je tegen kost en inwoning kunt werken. Je werkt dan een bepaald aantal uren per week en in ruil daarvoor mag je in het hostel slapen en mee-eten.
Ja ik heb zelf ooit in een hostel in Miami geslapen waar mensen van over de hele wereld aan het werk waren. Toen heb ik bij terugkomst op hun website gekeken en toen zag dat je tegen kost en inwoning daar kunt werken.
De website is www.jazzhostels.com en dan kijken bij het kopje Workexchange. Je werkt dan minimaal 3 maanden zo’n 32 uur in de week.
Diverse hostels bieden dit wel aan. Heb het ook meegemaakt in Backpackers te Halifax. Volgens mij was dat minder dan 32 uur, geen minimum van 3 maanden en er bovenop kreeg je nog wat zakgeld. Geen idee of ze een werkvergunning van je verlangen, het lijkt mij redelijk grijs.